پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی عراق گفت که با طرف ایرانی بر سر چهار بند مربوط به ساماندهی سازوکار مرز «مندلی» توافق شد.
شعار سال: رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی عراق گفت که با طرف ایرانی بر سر چهار بند مربوط به ساماندهی سازوکار مرز «مندلی» توافق شد.

«کاظم العقابی» رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی عراق روز دوشنبه گفت که بغداد و تهران درباره چهار بند مربوط به سازوکار مرزی در مرز «مندلی» توافقنامه امضا کردند.

به گزارش السومریه نیوز،‌ العقابی افزود: به منظور جلوگیری از عبور و مرور غیر قانونی کارگران و توقف تجارت بین دو کشور از طریق این گذرگاه در راستای حفاظت از امنیت عراق، تصمیم به ساماندهی مرز مزبور گرفتیم».

بر اساس توافق صورت گرفته، ورود کامیون های دو کشور به مرزهای یکدیگر سه روز اول هر هفته برای ورود به ایران و سه روز آخر هفته برای ورود به عراق انجام خواهد شد  و از این پس دیگر اجازه ورود کارگران هر کشور به مرزهای کشور مقابل داده نخواهد شد و کارگران در بخش مرزی کشور خود فعالیت خواهند کرد.

رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی عراق ادامه داد: «بدین منظور، ‌دو طرف ایرانی و عراقی توافق کردند که به کارگران هیچ از دو کشور اجازه تردد از این مرز داده نشود و طبق این توافق(برای حل مشکل تبادل تجاری در گذرگاه مرزی سومار - مندلی) تنها به کامیون‌های عراقی اجازه داده شده تا سه روز در هفته از گذرگاه سومار و کامیون‌های ایرانی سه روز در هفته از گذرگاه مندلی تردد کنند».

العقابی گفت: «ایران و عراق متعهد شدند که اجازه تجارت کالاهای غیر مجاز بین دو کشور داده نشود و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از آن اتخاذ شود».

بر اساس این توافق همچنین دو طرف متعهد شدند که تجهیزات مراقبت و کنترل برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر را ارتقا بخشیده و همچنین از ورود کامیون ها با بار غیرمجاز بر اساس قوانین دو کشور جلوگیری کنند.

 این توافق یکشنبه‌شب در محل مرز مندلی میان سه هیات از سوی دولت عراق به سرپرستی «کاظم العقابی» مدیرکل گذرگاه های مرزی این کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «شهریار حیدری» مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و هیات سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق به سرپرستی «مصطفی مرادیا»ن حاصل و به امضا رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1398، کدخبر: 13980306000627 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
تجارت با عراق باید هر چه سریعتر افزیش پیدا کنه تا بشه راحت تر تحریم ها رو دور زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین