پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سفیرجمهوری اسلامی ایران در پاریس گفت: سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد. بهرام قاسمی همچنین گفته است: آماده تعامل، گفت و گو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای خلیج فارس هستیم...هیچ کشوری در منطقه نمی تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد
شعارسال: بهرام قاسمی در کنفرانس "کاهش تنش در خلیج فارس” در مجلس سنای فرانسه تصریح کرد: سلاح هسته‌ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر اینکه مستند به فتوای رهبر انقلاب است، با توافق برجام نیز که اجرای تعهدات ایران ۱۴ بار در گزارش ها و بیانیه های متعدد از سوی آژانس بین المللی هسته ای مورد تایید قرار گرفته است، به اثبات رسیده است.

وی افزود: استفاده از دانش هسته صلح امیز که در برجام نیز مورد تاکید قرار گرفته است از حقوق بدیهی ایران و موضوعی کاملا روشن و شفاف است.

**ایران آماده رفع سو تفاهم با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس

‏سفیر ایران در فرانسه عنوان کرد: آماده تعامل، گفتگو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و هستیم.

قاسمی یادآور شد: این دیگران بوده اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده اند.

وی تاکید کرد: ایران در سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشور ها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی های ناشی از القاء ترس دیگران بوده است.

قاسمی گفت: برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه زمانی می تواند با واقعیت همراه شود که منافع تمامی کشورهای خلیج فارس در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه شاخص های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تامین انرژی جهان، خلیج فارس به مهمترین منطقه استراتژیک جهان تبدیل شده و ثبات یا ناامنی آن به سرعت به کل جهان تعمیم پیدا می کند.

‏وی گفت: ایران اعتقاد راسخ دارد که هیچ کشوری در این منطقه نمی تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد.

قاسمی افزود: برای یک ثبات پایدار و صلح و امنیت همه کشورهای منطقه باید در یک تلاش جمعی با اراده ای راسخ و در یک همکاری مشترک در این مسیر بطور مشترک اقدام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1398 ، کدخبر: 592156 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین