پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهین محمدصادقی به عنوان مشاور در امور گردشگری سلامت، منصوب شد.

شعارسال: متن اين حكم به شرح زير است؛

جناب آقای دکتر شاهین محمدصادقی

با توجه به سوابق ارزشمند علمی و اجرائی جنابعالی، بدینوسیله به عنوان مشاور اینجانب در امور گردشگری سلامت منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از پروردگار و استفاده از کلیه ظرفیت های درون و بیرون از وزارت بهداشت(Ministry of Health) درمان و آموزش پزشکی و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موفق باشید.

انتظار می‌رود حضور جنابعالی در ساماندهی امور ذیل موثر واقع شود:

1- قابلیت‌های ارائه خدمات درمانی در کشور نیازمند جمع آوری و تهیه فایل مناسب جهت ارائه به مشتریان این حوزه در کشورهای هدف می‌باشد. شایسته است هرچه زودتر با مشارکت معاون محترم درمان و روسای محترم دانشگاه های علوم پزشکی، همچنین همکاری تنگاتنگ با بخش خصوصی، اطلاعات جمع آوری و به نحو مقتضی با شیوه های جذاب مبتنی بر واقعیت در مورد بازاریابی در بازارهای هدف اقدام شود.

بدیهی است هرگونه ویترین آرائی بی محتوی در درازمدت اثرات منفی خواهد داشت.

2- اخیرا" با همت همکارانمان در معاونت درمان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آئین‌نامه هایی تهیه و درمورد شرکت های تسهیل گر درمان تصمیم گیری شد که پیگیری این امر مهم بسیار موثر خواهد بود تا فعالیت در این حوزه بدون اعمال شیوه های نادرست، توسط افراد واجد شرایط و طبق اصول اخلاقی و حرفه‌ای مناسب صورت گیرد.

3- هر گردشگر من جمله گردشگر سلامت، نباید در کشور میزبان، خود را شهروند درجه 2 در حمایت از حقوق خویش حس کند. سازوکار مناسب در دفاع از حقوق بیمار در قالب گردشگر سلامت و برخورد با کسانی که سودجویانه و بدون لحاظ نمودن حقوق قانونی، اخلاقی و شرعی وی رفتار می‌کنند در ایجاد جاذبه و اطمینان خاطر گردشگران سلامت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

4- ترغیب و حمایت بخش خصوصی و حتی واگذاری مدیریت تخت های VIP بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی از ارکان اصلی این حرکت مهم است. در این راستا لازم است تعرفه ای مناسب که هم بتواند قابل رقابت در بازارهائی همچون کشور همسایه مان ترکیه باشد و هم سودآوری مناسب ارائه دهندگان خدمت را فراهم نماید، تعیین شود.

5- ایجاد مراکز درمانی طب مکمل و طب سنتی(Traditional medicine) زیر نظر متخصصین صاحب صلاحیت و همچنین فعال سازی مدرن ایستگاه های آب درمانی در استان هایی همچون اردبیل و دیگر نقاطی که بهره مند از این موهبت های

طبیعی می‌باشد، همراه با همکاری مستمر با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری جهت ایجاد تسهیلات اقامتی جنبی از موارد دیگری است که در خلق ثروت و اشتغال زایی در استان های مختلف موثر خواهد بود.

6- تجربه گران سنگ در آموزش علوم پزشکی(Medical science)، ایجاد شبکه بهداشتی درمانی و کارشناسان و اساتید برجسته ای که در این حوزه ها داریم، سرمایه ارزشمند دیگری فراهم نموده که می‌توان از این ظرفیت های بی بدیل در جذب دانشجو و اعزام اساتید و کارشناسان طی قراردادهای مختلف به کشورهای هدف اقدام نمود که در این زمینه همکاری معاونت های محترم آموزشی و بهداشت را می طلبد که شایسته است، برنامه ای مدون با مشارکت ایشان تهیه و با ارزیابی قابلیت های موجود به نحو مقتضی شیوه همکاری بررسی و پیگیری شود.

توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دكتر سعيد نمكي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفاآنلاین، تاریخ انتشار:5 خرداد1398 ، کدخبر: 233055: www.shafaonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین