پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه متاسفانه عدم انعطاف بانک‌ها در قبال بخش تولید و کارگاه‌ها توانسته مشکلات جدی به وجود آورد گفت: قراردادهای تسهیلات ارائه شده بانک‌ها به اشخاص و تولیدکنندگان یکطرفه بوده و به سود آنهاست، ولی مردم مجبورند آن را امضا کنند.
شعار سال: نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه متاسفانه عدم انعطاف بانک‌ها در قبال بخش تولید و کارگاه‌ها توانسته مشکلات جدی به وجود آورد گفت: قراردادهای تسهیلات ارائه شده بانک‌ها به اشخاص و تولیدکنندگان یکطرفه بوده و به سود آنهاست، ولی مردم مجبورند آن را امضا کنند.

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: حدود  یک پنجم مراجعان به نمایندگان مجلس کسانی هستند که یا سرمایه‌گذاری کرده یا کارگاه و  کارخانه‌ای دارند که در گیر و دار وضعیت اقتصادی فعلی، بانک‌ها به آن فشار آورده و اموالشان را مصادره کرده‌اند.

وی افزود: بانک‌ها در حالی که وضعیت معیشت تولیدکنندگان و کارخانه‌دارها بسیار سخت است اموال آنها را مصادره کرده و اجناس و وسایل‌شان را به مزایده گذاشتند و با این کار بانک‌ها در حقیقت کسی جرات و توان ورود به بخش تولید را ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: بخشی از تولید سرمایه است که این سرمایه از طریق تسهیلات ارائه شده از طرف بانک‌ها به آنها داده می‌شود. اما متاسفانه عدم انعطاف بانک‌ها در قبال بخش تولید و کارگاه‌ها مشکلات جدی را به وجود آورده است.

وی افزود: این تولیدکنندگان یا ایده داشته و یا حرفه خاصی را پیگیری می‌کنند و وقتی با فشار بانک‌ها، کارگاه و کارخانه پلمب می‌شود، بخش تولید رها شده و عملا بیکاری در کشور توسعه پیدا می‌کند ضمن اینکه کار هم متوقف شده و شجاعت لازم را از تولیدکننده و یا سرمایه‌گذار می‌گیرد.

اکبری گفت: قراردادهای تسهیلات ارائه شده بانک‌ها به اشخاص و تولیدکنندگان یکطرفه است، چون بانک آنها را تنظیم کرده و دریافت کننده تسهیلات به دلیل اجبار جهت دریافت تسهیلات، باید آن را امضا کند که این شرایط در حقیقت نشان دهنده منفعت‌طلبی بانک است و اقدامات آنها بی‌رحمانه و یکجانبه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای اینکه حامی تولید و تولیدکننده در کشور باشند بنگاه‌داری می‌کنند  و افرادی که به هر دلیلی مشکلی را در کار تولید خود داشته‌اند و یا عقب‌افتادگی در بخش تولید دارند و برای دریافت تسهیلات بانکی مراجعه می‌کنند با سخت‌گیری و بی‌رحمی زیاد حوزه بانکی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از زندانیان در سوابق کاری خود کارآفرین بوده و سرمایه‌گذار و تولیدکننده هستند که در اثر فشارهای وارده بانک‌ها به چنین وضعیتی افتاده‌اند گفت: با بیکاری و تعطیلی تولید قطعا مشکلی بر مشکلات قبلی افزوده خواهد شد و عملا با این اقدام رونق تولیدی در کشور رخ نخواهد داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398، کدخبر: 13980301000801 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
برای مشکلات بخش تولید داخلی باید فکری اساسی و برنامه ریزی دقیقی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین