پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: توزیع کالاهای اساسی باید طبق مصوبه مجلس بر اساس روش‌های الکترونیکی و چیزی شبیه کوپن باشد و از دولت انتظار داریم این موضوع را اجرا کند.
شعارسال: احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی اجناس و کالاها در ماه مبارک رمضان و عدم نظارت بر این بخش گفت: در ابتدای مجلس دهم و در یک سال اخیر توجه ویژه‌ای به کالاهای اساسی و تخصیص یارانه به این امر به منظور حمایت از دهک‌های پایین جامعه انجام و تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمام این اقدامات توسط دولت و مجلس به منظور کاهش فشار بر مردم با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و گران شدن اقلام و اجناس بوده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار برای ورود کالاهای اساسی به کشور تخصیص داده شد که ۲.۵ میلیارد دلار آن برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت به وجود آمده در کشورمان که مسبب آن تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده است، قاعدتا باید وضعیت اقتصاد کشورمان بدتر از حال باشد، اما با اتخاذ تدابیر لازم این موضوع کنترل شده است، ضمن این‌که وضعیت اقتصادی کشور کاملاً به منابع ارزی و صادرات نفتی و غیرنفتی مربوط است. این در حالی است که هدف دشمنان، مردم کشورمان هستند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آمریکا و هم‌پیمانان آن شدیدترین روش‌ها را علیه ایران برای محدود کردن صادرات اعمال کرده است و طبیعتا باید تأثیرات آن به قول غربی‌ها فلج‌کننده باشد، اما تمهیدات اندیشیده‌شده نشان داد شرایط نسبت به آن چیزی که آنها می‌خواستند بهتر است، ولی باید دست به دست هم دهیم تا از وضعیت بحرانی فعلی عبور کنیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همکاری مجلس، دولت و قوه قضائیه و دیگر نهادهای حاکمیتی و مردم می‌تواند برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کمک بسیار زیادی کند.

همتی خاطرنشان کرد: نباید مردم و جریانات به دلیل منافع خودشان، منافع عمومی و ملی کشورمان را زیر پا بگذارند و اگر کسی هم این کار را انجام داد باید برخورد قاطعانه با وی صورت گیرد. باید همه نهادها برای پیشبرد امور در کنار مردم باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توزیع کالاهای اساسی باید طبق مصوبه مجلس بر اساس روش‌های الکترونیکی و چیزی شبیه کوپن باشد و از دولت انتظار داریم این موضوع را اجرایی کند و حتی برخی از وزرا هم از آمادگی‌شان برای اجرای این موضوع خبر دادند.

همتی گفت: اگر شرایط کشورمان از نظر اقتصادی اتخاذ آرایش جنگی است، باید مدیریت آن هم به همین صورت باشد، این در حالی است که در ۸ سال دفاع مقدس برای توزیع کالاها کوپن کاغذی در نظر گرفته بودند که احتمال سوءاستفاده از آنها وجود داشت، ولی با این حال بهره‌گیری از آن سیاست باعث کاهش تنش و مشکلات در توزیع کالاهای اساسی شد، ولی هم‌اکنون می‌توانیم با استفاده از کارت‌های هوشمند در این بخش با مشکلات کمتری کار را جلو ببریم.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از دولت انتظار داریم که مصوبه مجلس در شرایط سخت فعلی قانون مجلس برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی را اجرا کند و قطعا مجلس هم این روند را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «کوپنی کردن اجناسی که دولت یارانه می دهد» ، «کوپنی کردن اقتصاد یا اقتصاد آزاد؟» ، «پیگیری گرانی چند برابری اجناس» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980305000892 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
دولت فقط قوانینی رو اجرا میکنه که به نفع خودش و نور چشمی هاش باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین