پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: محصولاتی را در اولویت خرید خود قرار دهید که عبارت "کم نمک" روی آنها درج شده باشد.
شعار سال : زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: حبوبات علاوه بر اینکه منبع بسیار خوب پروتئین ارزان و ریزمغذی‌ها محسوب می‌شوند، حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و فشارخون بالا نقش دارند.

وی ضمن اشاره به نقش مصرف نان و غلات سبوس دار در پیشگیری از ابتلا به پرفشاری خون، تصریح کرد: از نظر تغذیه ای، مصرف نان‌هایی که سبوس بیشتری دارند و سفید نیستند و همچنین استفاده از سایر غلات سبوس دار مانند برنج قهوه‌ای و ماکارونی غنی شده با فیبر که با آرد سبوس دار، تهیه شده اند، توصیه می‌شود زیرا فیبر غذایی خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و همچنین سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: مردم در زمان خرید محصولات غذایی به نشانگرهای رنگی یا برچسب تغذیه‌ای که پشت بسته بندی محصولات غذایی مختلف، درج شده توجه کنند؛ این نشانگر با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز بیانگر میزان نمک، چربی و اسیدچرب ترانس هستند و مبتلایان به بیماری‌هایی مانند فشار خون حتما توجه کنند که از محصولاتی استفاده کنند که دارای نشانگر سبز است.

۵۰ درصد نمک دریافتی بدن هنگام طبخ به غذا اضافه می‌شود:

عبداللهی با بیان اینکه مهمترین منبع دریافت نمک، در خانه به غذا اضافه می‌شود، گفت: بیش از ۵۰ درصد نمک دریافتی بدن، نمکی است که هنگام طبخ به غذا اضافه می‌شود و یا به عنوان یک عادت نادرست غذایی از نمکدان در سفره استفاده می‌شود. البته نان یکی دیگر از منابع مهم دریافت نمک است و مردم به طور متوسط روزانه ۳۰۰ گرم نان مصرف می‌کنند و غذای اصلی مردم است، براساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، میزان نمک در نان باید کمتر از یک درصد باشد و مردم نیز از نانوایی‌هایی نان تهیه کنند که نان کم نمک تری تولید و عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: محصولات غذایی آماده در بازار مانند کنسروها و سس‌ها حاوی مقادیر زیادی نمک و به عبارت بهتر، سدیم هستند و یکی از اقدامات وزارت بهداشت با کمک سازمان ملی استاندارد و صنایع غذایی، بازنگری میزان نمک در محصولات غذایی است و براساس استانداردهای جدید، میزان نمک در انواع محصولات غذایی از جمله کنسروها، سس‌ها و پنیر، فراورده‌های غلات حجیم شده، چیپس وها باید اصلاح شود و مردم محصولاتی را در اولویت خرید خود قرار دهند که روی آنها، عبارت "کم نمک" درج شده باشد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ انتشار:8 خرداد1398 ، کدخبر: 962479: www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین