پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
ملت های مسلمان و آزاده روز جهانی قدس را بهترین فرصت برای زدن محکم‌ترین سیلی به صورت صهیونیستها و هم‌پیاله‌های آن‌ها می‌دانند و برای فرا رسیدن آن لحظه شماری می کنند.امسال نیز همچون سال های گذشته ملت های مسلمان و آزاده در نقاط مختلف جهان، به منظور ابراز همدردی و همبستگی با ملت بی دفاع فلسطین، تظاهرات ها و راهپیمایی های باشکوهی را برگزار خواهند کرد تا این پیام را به صهیونیست ها مخابره کنند که مردم فلسطین تنها نیستند و اگر حکام و شیخ نشینان عرب از مسأله فلسطین حمایت نمی کنند، ملت ها به عنوان پشتوانه ارزشمندی برای آن هستند.

شعار سال: از زمان نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» توسط امام خمینی (ره) تاکنون، هر ساله نقاط مختلف جهان شاهد برگزاری راهپیمایی های گسترده در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و محکومیتِ اقدامات و جنایت های خصمانه رژیم صهیونیستی بوده است.

امسال نیز همچون سال های گذشته ملت های مسلمان و آزاده در نقاط مختلف جهان، به منظور ابراز همدردی و همبستگی با ملت بی دفاع فلسطین، تظاهرات ها و راهپیمایی های باشکوهی را برگزار خواهند کرد تا این پیام را به صهیونیست ها مخابره کنند که مردم فلسطین تنها نیستند و اگر حکام و شیخ نشینان عرب از مسأله فلسطین حمایت نمی کنند، ملت ها به عنوان پشتوانه ارزشمندی برای آن هستند.

در طول سالهایی که از اشغال فلسطین سپری شده است، صهیونیستها همواره ظلم های متعددی را به مردم بی دفاع این کشور روانه داشته اند. اما در این میان، آنچه که بیش از هر چیز دیگری تاکنون قلوب مسلمین جهان را به درد آورده است، حمایت بی چون و چرای حکام مرتجع عرب و همچنین جامعه بین الملل از رژیم صهیونیستی و اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه آن بوده است.

در واقع این سکوت حکّام مرتجع عرب است که فلسطینیان را آزرده خاطر کرده است وگرنه آنها (فلسطینیان) هیج انتظاری از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد برای حمایت از خود ندارند، چراکه تاریخ به خوبی گواه این حقیقت تلخ است که هیچ جماعت مظلومی تاکنون از طریق جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن حق و حقوق خود را از جماعت ظالم نستانده است. فلسطینیان به خوبی از این حقیقت تلخ آگاهی دارند که سازمان ملل در حال حاضر تنها ابزاری در دستان مستکبران و حامیان صهیونیسم بوده و از خود اراده‌ای ندارد.

در هر صورت، گسیل شدن خیل عظیمی از ملت های آزاده و مسلمان به سمت خیابان ها در نقاط مختلف جهان در روز جهانی «قدس» برای برگزاری تظاهرات های ضد صهیونیستی در حمایت از فلسطینیان و حقوق پایمال شده آنها، پیامی واضح از سوی ملت ها به دولت هاست؛ پیامی که حمایت از مسأله فلسطین و مسجدالاقصی در هر شرایطی را فریاد می زند.

‌هدف اصلی و اساسی راهپیمایی‌های مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس، زنده نگاه داشتن «مسأله فلسطین» است؛ مسأله‌ای که صهیونیست‌ها قصد دارند با منحرف کردن افکار عمومی، مقدمات به فراموشی سپردن آن را فراهم آورند. روز جهانی قدس ضمن زنده نگاه داشتن «مسأله فلسطین»، در بَطن خود حامل این پیام نیز هست که هیچ مسأله ای به اندازه فلسطین برای جهان اسلام حائز اهمیت نیست.

در واقع مردم مسلمان و آزاده در سراسر جهان با برگزاری تظاهرات‌های ضد صهیونیستی به صراحت اعلام می کنند که جنایت های هولناک این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین تحت هیچ شرایطی شامل مرور زمان نخواهد شد و این جنایت ها هیچگاه از اذهان و خاطره ها پاک نمی شوند. همین بیداری اسلامیِ تجلی یافته در روز جهانی قدس طی حدود چهار دهه گذشته سبب شده تا رژیم صهیونیستی از هراس واکنش های ملت های مسلمان، بیدار و آزاده، از عملیاتی ساختن بسیاری از خواب‌هایی که برای فلسطینیان دیده است حداقل در شرایط کنونی صرف نظر کند.

از سوی دیگر، روز جهانی قدس، موهبتی است که موجب تقویت وحدت میان مسلمانان سراسر جهان در برابر دشمن صهیونیستی می شود. این روز، تجلی وحدت میان شیعیان و اهل تسنن است و سیلی محکمی بر گونه فتنه‌گرانی است مدعی وجود جنگ و درگیری میان پیروان مذاهب مختلف دین اسلام هستند. در این روز، ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سُنّی وحدت مثال زدنی خود را به منصه ظهور می رسانند و یکی دیگر از توطئه های آمریکایی صهیونیستی علیه مسلمانان را با هوشیاری خنثی کرده و ناکام می گذارند.

در همین حال، روز جهانی قدس در حقیقت تنها به محکومیت رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت های آن علیه مردم مظلوم فلسطین محدود نمی‌شود. بلکه این روز، یک نماد است؛ نمادی از تقابل دو مفهومِ «استضعاف» و «استکبار». مسلمانان و آزادگان عالَم در این روز جام غضب خود را بر سَر صهیونیست ها به عنوان یکی از نمادهای استکبار جهانی می ریزند و در مقابل با حمایت خود از فلسطینیان به عنوان نمادی از استضعاف، با تمامی مستضعفین جهان ابراز همبستگی می کنند.

‌درست به همین دلیل است که شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس علاوه بر شعار مرگ بر صهیونیسم، شعارهای تندی علیه ایالات متحده آمریکا، رژیم سعودی و دیگر دنباله‌روهای مستکبران سر می‌دهند. مسلمانان و آزادگان در اقصی نقاط جهان برای فرارسیدن روز قدس لحظه شماری می کنند تا از فرصت به دست آمده برای زدن سیلی محکم به صورت صهیونیستها و هم‌پیاله‌های آنها بهره برداری کنند.

واقعیت این است که باشکوهترین راهپیمایی ها در حمایت از فلسطینیان در روز جهانی قدس در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود؛ جایی که هر ساله میلیون ها نفر از مردم مسلمان برای حمایت از مسأله فلسطین و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی دست به برگزاری تظاهرات گسترده می‌زنند. حتی مقامات و مسئولان مختلف فلسطینی بر نقش مهم و سرنوشت ساز جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قدس و مسأله فلسطین تأکید داشته اند.

در همین راستا، «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس می گوید: «جمهوری اسلامی ایران همواره بر اهمیت بسزای نقش قشر جوان در حمایت از مسأله فلسطین و قدس اشغالی تأکید داشته است تا بدین‌ترتیب، نشان دهد که مسأله فلسطین یک مسأله عربی اسلامی است که باید از آن در مقابله با پروژه‌های بیگانگان حمایت کرد».

آنچه که روز قدس امسال را بیش از پیش حائز اهمیت ساخته، مسأله معامله قرن است؛ طرحی که آمریکایی ها آن را برای نابودی مسأله فلسطین تدارک دیده و ملت های آزاده و مسلمان قصد دارند در روز جهانی قدس مخالفت صریح خود با این طرح را اعلام کنند.

اسماعیل رضوان در همین ارتباط می گوید: «روز جهانی قدس بهترین فرصت است تا در آن تأکید کنیم که قدس همواره پایتخت فلسطین بوده و تا ابد نیز پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند. روز قدس، روزی است که ما در آن اعلام می‌کنیم که معامله قرن رو به فروپاشی و اضمحلال است. در این روز ما اعلام می‌کنیم که حاضریم تمام اموال خود و حتی جان خود را برای دفاع از قدس، فدا کنیم».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 9خرداد 98، کد خبر: 4629355، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین