پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی شب گذشته در حالی برگزار شد که حاوی صحنه‌هایی بود که برای تمام سنین قابل درک و فهم نبود و به نوعی بد آموزی داشت.
شعار سال :دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان شب گذشته برگزار شد و صحنه‌های زشت و عجیبی را در این بازی مشاهده کردیم.

 دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی حاوی صحنه‌هایی بود که برای تمام سنین قابل درک و فهم نبود و به نوعی بد آموزی داشت.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
این بازی تنها بازی مورد نظر نبود

مهاجم برزیلی و خشن تیم فوتبال سپاهان در بازی روز گذشته بار‌ها در متن درگیری‌ها بود و اعتراض‌های توهین آمیز او همراه با درگیری در زمان اخراج نکاتی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

کی روش استنلی در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال عنوان آقای گلی را بدست آورد و نشان داد از لحاظ فنی بازیکن قابل قبولی است و از جمله بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است که به اندازه پولی که دریافت کرده است مفید بوده و از خرید‌های خوب سپاهان محسوب می‌شود.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
اما این بازیکن در بحث اخلاقی نمره قبولی نگرفت و در بازی روز گذشته با درگیری و اعتراض‌های پی در پی زمینه درگیری بازیکنان در پایان بازی و التهاب در سکو‌ها را بوجود آورد و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید این موضوع را تا انتها پیگیری کند.

صحنه درگیری او و سروش رفیعی اوج بی اخلاقی هر ۲ بازیکن بود، اما درگیری فیزیکی و ضربه‌ای که او به سروش رفیعی وارد کرد اگر در کوچه و خیابان رخ می‌داد حتما مورد پیگرد قانون بود و مجازات کیفری داشت.

جالب‌تر اینکه در بازی دور برگشت لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان بار‌ها این درگیری‌ها وجود داشت و اگر در آن بازی برخورد جدی با بازیکنان هر ۲ تیم انجام می‌شد در بازی جام حذفی شاهد بی اخلاقی‌های بیش از حد معمول در زمین فوتبال نبودیم.

در تیم فوتبال پرسپولیس شجاع خلیل زاده باز هم در درگیری‌ها حضور داشت، اما شاید کنترل خشم از سوی این بازیکن در صحنه‌ای که مدافع سپاهان با الفاظ رکیک او را خطاب کرد جای تقدیر دارد آن هم از بازیکنی مانند شجاع‌خلیل‌زاده که خودتش همیشه در متن درگیری‌ها است.

درگیری فیزیکی در جریان بازی جزئی از فوتبال است، اما فحاشی‌های گاه و بیگاه آن هم در مسابقه‌ای که به صورت زنده از تلویزیون برای مخاطبان در تمام رده‌های سنی پخش می‌شود جای اغماض ندارد و باید با برخورد جدی جلوی اینگونه رفتار نامناسب را گرفت.

سیاوش یزدانی در بازی قبلی در استادیوم آزادی هواداران پرسپولیس را غیر مستقیم تهدید کرد و باعث تحریک هواداران خودی در بازی نیمه نهایی شد و با حکم بسیار نرم و لطیف این بار در حضور میلیون‌ها بیننده فحاشی کرد تا نشان دهیم عوامل باز دارنده در فوتبال ما برای جلوگیری از بی اخلاقی‌ها کفایت نمی‌کند و صلابت لازم در احکام صادره وجود ندارد.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
شجاع خلیل زاده برای سابقه اعتراض به داور و بازیکن حریف و غیره، کی روش استنلی و سیاوش یزدانی مقدم برای این بازی و نیمکت نشنیان ۲ تیم هم باید در مورد این رفتار‌ها توضیح بدهند.

فریاد‌های کی روش استنلی بر سر داور ایرانی این بازی اهانت به جامعه فوتبال و داوران داخلی بود و امید می‌رود کمیته انضباطی با تحقیق کامل تمام عوامل اتفاقات دیروز را مجازات کند و ریشه اینگونه اعتراض‌ها به داوری و بازیکن حریف در فوتبال ایران خشک شود.

هنوز یادمان نرفته که در دیدار با ژاپن از اعتراض به داوری چه ضربه جبران ناپذیری خوردیم و شاید سال‌های سال شانسی بهتر این جام ملت‌های امارات برای قهرمانی پیدا نشود که آن هم به دلیل رفتار آماتورگونه از دست دادیم.

فحاشی به زبان بیگانه در بازی رفت از سوی بیرانوند به کی روش استنلی اگر با جریمه مواجه شده بود در این بازی مدافع تیم فوتبال سپاهان به خودش اجازه نمی‌داد به خانواده یک بازیکن هموطن اینگونه فحاشی کند.

لیگ فوتبال ما با نام حرفه‌ای برگزار می‌شود و مدعی هستیم در میان تیم‌های آسیایی حرف اول را می‌زنیم، اما در رفتار فقط اینجا اعتراضات به تصمیم داوری را به این شکل مشاهده می‌کنیم و حتی در ضعیف‌ترین کشور‌های دنیا از لحاظ فرهنگ و فوتبال این اقدامات دیده نمی‌شود.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
یکبار قید نام پرسپولیس و سپاهان را بزنید چند بازیکن و مربی باصلابت تمام بدون وساطت و کدخدا منشی محروم کنید تا دیگر شاهد این بدعت غلط در فوتبال نباشیم و درس عبرتی باشد برای دیگر تیم‌ها و بازیکنان و کادر فنی که حد خود را بدانند چرا که التهاب و درگیری از داخل زمین به سکو‌ها و اطراف ورزشگاه می‌رسد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان مدعی شد این قهرمانی‌ها مهندسی شده است و باید برای این ادعای خود سند رو کند و در غیر این صورت به نام او توجه نکنید و برخورد در هر شرایطی برای سلامت فوتبال و ورود به دنیای حرفه‌ای لازم است.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
آتش زدن ماشین خبرنگاران و عکاسان و خُرد کردن شیشه اتومبیل خبرنگاران و به سرقت بردن وسایل خودرو در شلوغی‌های پس از بازی و کور شدن چشم نوجوانی که برای دیدن فوتبال به ورزشگاه آمده است و چند ۱۰ نفر بازداشتی و مصدوم و...
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
این روز‌ها برای ورود به استادیم ورزشی نیاز است که شناسنامه‌ها را بازدید کرد. این روز‌ها به واقع ورود زیر ۱۸ سال به ورزشگاه ممنوع است و اگر به همین منوال ادامه دهیم سال‌های آینده باید درب این فوتبال را تخته کرد که آن وقت حداقل خودتان از نان خوردن خواهید افتاد.

در همین خصوص حمیدرضا دادخواه دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: آن طور که در فضای مجازی مطرح می‌شود که ۱۵۰ نفر در این بازی شب گذشته پرسپولیس و سپاهان آسیب دیده اند صحت ندارد و فقط ۱۵ نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند که در ورزشگاه مداوا شدند و به شیشه‌های ۴ ماشین هم آسیب وارد شد.
ناامنی فرهنگی در ورزشگاه‌های فوتبال /ستاره‌ها دهانشان چفت و بست ندارد
او ادامه داد: ۱۵ نفر تماشاگر نما دستگیر شدند که بازداشت شده‌ها از هواداران ۲ تیم هستند.هواداران پرسپولیس خودشان در محل بلیت فروشی مشکل به وجود آوردند و این موضوع ارتباطی به سپاهانی‌ها ندارد. هواداران سپاهان خیلی منظم در جایگاه خود حضور یافتند و فقط تماشاگر نما‌ها بودند که مشکل ایجاد کردند. یگان ویژه به خبرنگاران باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که سعی کنند با پلاک تهران در ورزشگاه حضور پیدا نکنند، اما آن‌ها گوش ندادند و هر کسی که خلاف برنامه ریزی و ابلاغیه شورای تامین استان اصفهان عمل کرد ماشینش آسیب دید.
                                                                                                            
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:9خرداد1398،کدخبر: 6951133،www.yjc.ir               
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین