پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال رسیدن به ۳۰ درصد پست های مدیریتی برای بانوان هستیم چرا که معتقدیم حالا که نیمی از جمعیت شاغلین کشور را زنان تشکیل می‌دهند پس می‌توانند یک سوم جایگاه های مدیریتی را نیز کسب کنند.

شعار سال: فریبا نظری‌ پور‌کیایی شامگاه گذشته در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری قزوین که با حضور مسئولان استانی و جمعی از بانوان کارآفرین و فعال حوزه زنان برگزار شد، اظهار داشت: در سال های نه چندان دور نگاه های جنسیتی و تبعیض‌های فراوانی سبب شد تا بانوان فعال، مستعد و توانمند ما از عرصه‌های مدیریتی و جایگاه واقعی خود دور بمانند اما امروز نگاه ها تغییر کرده و فرصت برای ارائه توانمندی‌های بانوان فرا رسیده است.

وی گفت: در مرحله نخست برای رسیدن به این امر انتظار ما از دولت حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین با ارائه تسهیلات بنگاه های اقتصادی کم بهره و تسهیل شرایط دریافت این تسهیلات است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: بسیاری از مردم جامعه امروز ما از حقوق اولیه فردی و اجتماعی خود آگاهی ندارند و همین مسئله سبب می شود در بسیاری از موارد از تضییع حقوق خود بی اطلاع باقی بمانند.

نظری پور اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل افزایش فعالیت اجتماعی بانوان، تعامل به مطالعه و مراودات اجتماعی و فعالیت گروه های خاص در خصوص بانوان سبب شده تا آگاهی های فردی در خصوص حقوق بانوان در بین این افراد افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته تحقق حقوق بانوان در جامعه به معنای تضییع حقوق مردان وکودکان نیست اما تا زمانی که تمامی اعضای خانواده به حقوق خود آگاهی نداشته باشند در مقابل این فعالیت های بانوان جبهه گیری خواهیم داشت.

مشاور وزیر کشور گفت: مهم ترین خواسته امروز ما در بحث بانوان تحکیم بنیان خانواده و سپس حضور اجتماعی ارزشمند است و معتقدیم تا زمانی که بنیان خانواده تحکیم نشود زنان نمیتوانند با فراغ بال و خاطری آسوده در جامعه به نقش خود بپردازند.

نظری پور ادامه داد: در کنار همه مسئولیت های اجتماعی و پست های مدیریتی نقش مادری و همسری زنان در خانواده بسیار حائز اهمیت است اما اگر امروز روی این مسئله تاکید داریم به دلیل این است که معتقدیم در حق بانوان توانمند بی انصافی شده است.

وی عنوان کرد: برای مثال امروز به دنبال رسیدن به 30 درصد پست های مدیریتی برای بانوان هستیم چرا که معتقدیم حالا که نیمی از جمعیت شاغلین کشور را زنان تشکیل می‌دهند پس می‌توانند یک سوم جایگاه های مدیریتی را نیز کسب کنند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین تاکید کرد: اعتماد اولین قدم برای تحقق این امر است و باید این آموزش در استان ها صورت بگیرد که به زنان توانمند و مستعد برای مشاغل حساس اعتماد شود.

نظری پور گفت: ارتقاء شغلی زنان بدون نگاه های جنسیتی، رسیدن به جایگاه های مدیریتی و الزام مدیران برای استفاده از معاونین زن م یتواند قدری بر این عدالت شغلی تاثیر گذار باشد.

وی در پایان از استاندار قزوین در خصوص انتصابات زنان در جایگاه های مدیریتی تشکل کرد و افزود: باید به زنان توانمند فرصت داده شود تا بتوانند قابلیت های مدیریتی خود را به به اثبات برسانند که خوشبختانه استان قزوین در سال گذشته در این حوزه عملکرد خوبی از خود ارائه کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 خرداد 98، کد مطلب: 2022046: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
انشاله که تلاشتون نتیجه بخش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین