پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
یکی از مراجع تقلید بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید کرد و از علما و اساتید خواست، با همفکری این اشتباهات را که فقط در رسم الخط است، تصحیح کنند.

شعارسال: یکی از مراجع تقلید بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید کرد و از علما و اساتید خواست، با همفکری این اشتباهات را که فقط در رسم الخط است، تصحیح کنند.

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اساتید، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد ماه مبارک رمضان را ماه انس با قرآن خواند و با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت برای تدبر در آیات وحی، از تمام خادمان این کتاب آسمانی خواست قدر جایگاه خود را بدانند و تا جایی که می‌توانند در خدمت قرآن و معارف والای آن باشند.

وی با تاکید بر توجه لزوم تبیین و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه، تحقق این مهم را متضمن سعادت و سلامت جوامع و انسان‌ها دانست و اظهار کرد: مولا علی(ع) در نهج البلاغه مطالب بسیاری را درباره قرآن بیان کرده اند که اگر جمع آوری شود خودش یک کتاب بزرگ می‌شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه درباره قرآن می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ الْقَلْبِ، وَ یَنابیعُ الْعِلْمِ، وَ ما لِلْقَلْبِ جِلاءٌ غَیْرُهُ؛ بهار دل‌ها و چشمه‌هاى دانش در قرآن است و براى قلب و فکر جلایى جز قرآن نتوان یافت».

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در این فراز نهج البلاغه 3 اثر مهم قرآن ذکر شده است، یادآور شد: نخستین اثر ربیع القلب بودن قرآن است؛ همچون فصل بهار که همه درختان شکوفه می‌دهند و طراوت و نشاط همه جا را فرا می‌گیرد، قرآن نیز موجب طراوت قلب می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن بهار دل‌هاست و دقت در قرآن طراوت، نشاط و نورانیت را به قلب انسان هدیه می‌کند.

این مرجع تقلید دومین اثر قرآن در کلام حضرت امیر(ع) را ینابیع العلم بودن عنوان و بیان کرد: چشمه‌های جوشان علم و دانش در قرآن مجید است و شامل همه علوم می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین فراز فرمایش امیرمؤمنان(ع) درباره قرآن «ما لِلْقَلْبِ جِلاءٌ غَیْرُهُ» است، گفت: قلب انسان بر اثر گناه یا غفلت از یاد خدا دچار زنگار و تاریکی می‌شود و جلائی برای قلب انسان غیر از قرآن نیست.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر هیچ جمله ای درباره قرآن بیان نشده بود و فقط این فرمایش کوتاه حضرت علی(ع) درباره قرآن می‌آمد برای عظمت و بزرگی آن کافی بود.

وی روخوانی صحیح قرآن، آشنایی با مفاهیم و تفسیر، تدبر در آیات، عمل به قرآن و نشر این مفاهیم را چهار وظیفه مهم برای همه دانست و تصریح کرد: همه مسلمانان و بویژه شیعیان باید مراحل فوق را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید کرد و از علما و اساتید خواست با همفکری این اشتباهات را که فقط در رسم الخط است تصحیح کنند.

وی در پایان از دولتمردان و مسؤولان خواست برنامه‌های خود را در سایه قرآن تنظیم کنند تا موفقیت نصیب آن‌ها شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار :10 خرداد 98، کد خبر:13980310000146 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
عثمان طه چیه باز؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین