پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۰۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر این که باید فضای باز به منظور حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، گفت‌: در حال‌ حاضر به دلایل مختلف دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در این نوع فعالیت‌ها از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیستند.

شعارسال: رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر این که باید فضای باز به منظور حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، گفت‌: در حال‌ حاضر به دلایل مختلف دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در این نوع فعالیت‌ها از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیستند.

دکتر میررضا مجیدی  ضمن بیان این مطلب به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت‌: به اعتقاد من اگر برگزاری این کرسی‌ها به وسیله یک سیستم اداری هدایت شود، به هدف اصلی خود دست نخواهد یافت. بنابراین کرسی‌های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه هدایت و برگزار شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از تشکل‌ها نظیر بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی به صورت محدود برنامه‌هایی در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی در تبریز برگزار می‌کنند، اما باید این فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند افکار و عقاید مختلف باید امکان ظهور از طریق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر سیستم اداری به سختی می‌پذیرد که کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی دانشجویان و اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود، به همین دلیل تاکید من این است که برگزاری این کرسی‌ها باید از جنبه اداری خارج شده و با حضور جدی دانشجویان به منظور بیان عقاید و اندیشه‌های متفاوت به منصه ظهور برسد. ضمن اینکه باید تحمل اندیشه‌های متفاوت در برنامه‌های مختلف کرسی‌های آزاد اندیشی وجود داشته باشد و تمامی دانشجویان حتی اعضای هیأت علمی احساس بیان آزادانه نظرات را داشته باشند.

دکتر مجیدی در عین حال خاطر نشان کرد: ما همواره در جلسات کمیسیون فرهنگی دانشگاه تبریز بر برگزاری جدی کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید می‌کنیم و تلاش داریم دانشجویان به سمت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی تشویق شوند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها نیستند، در این باره گفت‌: شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی جامعه در میزان تمایل و فعالیت‌های دانشجویان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تأثیرگذار است. متأسفانه امروزه دانشجویان گاه حاضر به پرداخت هزینه در قبال انجام این نوع فعالیت‌ها نیستند و ترجیح می‌دهند که فقط تحصیل خود را ادامه دهند.

مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دانشجو اگر فعال سیاسی و مخالف سیستم باشد، بسیار بهتر از این است که دانشجوی بی تفاوت داشته باشیم. به همین دلیل باید راهکارهای لازم برای تشویق دانشجویان جهت فعال‌تر شدن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود که البته فضای باز برای این نوع فعالیت‌ها باید از بیرون فراهم شود، چرا که از طرف دانشگاه این فضا برای دانشجویان وجود دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار : 9 خرداد 98، کد خبر:98030903820 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
دانشجویان نسل جدید سوسول شدن دنبال قرتی بازی ان تا حل مشکلات مملکت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین