پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تا زمانی که اینستکس به تجارت کالاهای معاف از تحریم های واشنگتن اختصاص داشته باشد، کشورش با این سامانه مالی اروپایی مشکلی ندارد.
شعار سال : وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تا زمانی که اینستکس به تجارت کالاهای معاف از تحریم های واشنگتن اختصاص داشته باشد، کشورش با این سامانه مالی اروپایی مشکلی ندارد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که در برلین به سر می‌برد، روز جمعه پس از دیدار با هایکو ماس همتای آلمانی خود گفت که واشنگتن سد راه سازوکارهای اروپایی نخواهد شد. اما پمپئو این موضوع را مشروط به این کرد که این سازوکارها تنها به تأمین کالاهای اولویت دار و کالاهای معاف از تحریم‌های آمریکا اختصاص داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقتی درباره اینستکس صحبت می‌کنیم، اگر این سازوکار با هدف انتقال کالاهایی ایجاد شده باشد که مجاز به مبادله هستند، مشکلی در میان نیست.

این اظهارات پمپئو در حالی است که اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی برجام یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه اعلام کرده اند که سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» در ابتدا برای مبادله کالاهای اولویت دار از جمله دارو و مواد غذایی و کالاهای کشاورزی با ایران به کار گرفته می‌شود و سپس برای کالاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینستکس و نهاد متناظر آن در ایران برای تضمین بهره مندی های اقتصادی تهران از برجام و مصون ماندن شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا در صورت تجارت با ایران تأسیس شده اند.

شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با نخستین سالروز خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن افزون بر توقف اجرای برخی از محدودیت‌های برجام، مهلتی دو ماهه به اعضای باقیمانده در این توافق داد تا در این مدت به تعهدات خود به ویژه در دو حوزه بانکی و نفتی عمل کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد1398 ، کدخبر: 83335766: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
نفت در برابر غذا که فایده نداره باید کارکرد این سامانه گسترده تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین