پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
نشست هم اندیشی مسئولان عالی ادوار دستگاه قضایی با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

شعار سال: رئیس قوه قضاییه گفت: باید از افراد صاحب تجربه در دستگاه قضایی، دانشمندان و اساتید حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم قالبی که قضای اسلامی بتواند به بهترین وجه پیاده شود را اجرا کنیم.


آیت الله رئیسی در پایان این جلسه پس از استماع سخنان حضار ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در این جلسه حضور داشتند هدف از برگزاری این نشست را استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مسئولان عالی قضایی در ادوار گذشته عنوان کرد و گفت: اصل این حرکت برای این است که ما از تجربیات و اندوخته ها و دیدگاه ها و نظرات تمام عزیزانی که در بخش های مختلف دستگاه قضایی پیشکسوت هستند استفاده کنیم، چون نظراتشان برای ما در مدیریت فعلی دستگاه قضایی بسیار گره‌ گشا و موثر است.

وی از مسئولان عالی ادوار دستگاه قضایی خواست که به این جلسه بسنده نکنند و ادامه داد: این جلسه جنبه نمادین دارد و هدف از این نشست ارتباط بیشتر با شما است، ما همواره می خواهیم که ارتباطمان با شما مستمر باشد و دائماً از نظرات شما بهره مند باشیم تا نظرات شما به ما منتقل شود، چون برای ما و همکارانمان حتماً مفید خواهد بود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: بدون تردید کسانی که در گذشته در راس قوه قضاییه بودند همچون شهید آیت الله بهشتی، آیت الله یزدی و مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله لاریجانی، تمام تلاششان این بوده است که قوه قضاییه را ارتقاء بخشند و گرفتاری ها و مشکلات را حل کنند. در این نیت این عزیزان ما تردید و شکی نداریم؛ اما در این تطورات دوره هایی داشتیم که نزدیک ترین نظام قضایی را به نظام اسلامی ایجاد کند، مثلاً در یک دوره دادسراها حذف شود یا در دوره ای دادسراها ایجاد شود یا در یک دوره ای دیوان عالی کشور بررسی شکلی کند و یا در یک دوره ای وارد بررسی ماهوی شود که این ها همه تجربیاتی هستند که ما آن‌ها را داریم.

وی گفت: هم در تغییر ساختارها و هم در تغییر صلاحیت ها ما تجربه کرده ایم و لذا در این جهت و در گام دوم انقلاب به ما کمک کنید که برای آن صورت و قالب که قابل تغییر است، راهکار داشته باشیم چون سیرت قضایی اسلامی قابل تغییر نیست و واقعاً سیرت قضایی اسلامی همان سیرت امیرالمومنین علی (ع) است؛ اما تغییر در صورت و شکل و قالب را قابل بحث می دانیم و این امر در الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی ما که مقام معظم رهبری چندین جلسه برای این موضوع گذاشته اند بسیار مهم است.








شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 9 خرداد 98، کد مطلب: 1196749: www.jamaran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین