سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷
دلالان در چند ماه گذشته با سوءاستفاده از شرایطی که وجود داشت حسابی بازار خودرو را محلی برای سود کلان خود تبدیل کردند تا از این جهت نبض بازار را در دست بگیرند. برابری عرضه و تقاضا سبب خواهد شد که این بازار خیلی زود حبابش بشکند و قیمتها در بازار معقول شود.

شعارسال: صنعت مادر کشور در چندسال گذشته همیشه بار سنگینی را بر دوش کشیده از نگاه منتقدان به نحوه ی مدیریت و محصولات تا نگاه فعالان این حوزه که انتظارات زیادی را همواره داشته اند. وزارت صنعت و معدن با قرار گرفتن در کنار خودروسازان سعی در ایجاد فضایی کرد که در آن با تدبیر مدیران این بخش بتواند به تعدیل عرضه و تقاضا کمک کند و حاشیه ی امن را به بازار برگرداند. رونق تولید که رکن اصلی بازگشت آرامش به بازار خودرو است نیارمند همگرایی در خطوط تولید به جهت تأمین قطعات و همکاری در جهت عرضه ی هدفمند خودرو به بازار است. صنایع بالادستی که ماحصل تولیدشان نتیجه ی همکاری چند صنعت مختلف است با چالشهای فراوانی مانند عدم تأمین مواد اولیه روبرو هستند. پیگیری این موضوع هرچند در ماههای اخیر جدیت بیشتری به خود گرفته است اما هنوز به نحو مطلوب انجام نمی شود. در واقع چیزی که باید به آن توجه ویژه کرد جلوگیری از انحصار تولید قطعاتی است که بدون آنها نمی توان محصول نهایی را به بازار عرضه کرد. با توجه به آماری که موجود است یعنی ضرر 220 میلیون تومانی در هر دقیقه از تعطیلی خط تولید خودرو هرگز هیچ یک از مدیران خودرویی قائل به این نیستند که چنین ضرری را تحمل کنند و اصولا منفعت هر تولید کننده ای موفقیت عرضه ی محصول در بازار است. با همکاری وزارت صنعت و تلاش نارنجی پوشان شاهد اتفاقات خوبی در این بخش هستیم.

دلالان در چند ماه گذشته با سوءاستفاده از شرایطی که وجود داشت حسابی بازار خودرو را محلی برای سود کلان خود تبدیل کردند تا از این جهت نبض بازار را در دست بگیرند. برابری عرضه و تقاضا سبب خواهد شد که این بازار خیلی زود حبابش بشکند و قیمتها در بازار معقول شود. در واقع کاری که در حال حاضر شکل گرفته و آثار آن را مشاهده می کنیم کنار گذاشتن درصد مشخصی از تولید روزانه برای فروش فوری است. در این برنامه قرار است نارنجی پوشان که آمار تولید خیره کننده ای هم در ماه قبل هم داشتند 30 درصد از میزان تولید روزانه ی خود را برای عرضه به بازار از طریق فوش فوری در نظر بگیرند. رهاورد این طرح به گفته ی فعالان بازار افت 3 تا 7 میلیونی خودروهای پرفروش گروه خودروسازی سایپا بوده که به همت همه ی پرسنل آن انجام گرفته است. این خبر خوب بعد از مدتها موج التهاب در بازار را کمی آرام کرد و می توان امیدوار بود که با ادامه ی این روند قیمتها در بازار بیشتر منطقی شود.

با همه ی آنچه که گفته شد اما آمار تولید سایپا را باید متغیر اصلی شکستن قیمتها در بازار دانست زیرا انتشار این اخبار به بیرون دکان بازار دلالان را حسابی سرد کرد. نارنچی پوشان با تولید 42 هزار و 851 دستگاه خودرو در اردیبهشت ماه علاوه بر قرار گرفتن در صدر آمار تولید خودروی کشور توانستند با این رکورد قابل توجه سهم خوبی از شکستن حباب قیمتها در بازار را داشته باشند. در دو ماهه ی امسال نیز جاده مخصوصی های نارنجی به عنوان برترین خودروساز کشور با تولید 69 هزار و 649 دستگاه حرکت در مسیر رونق تولید را با وجود همه ی موانعی که می توان از آن به درستی یاد کرد شروع کرده اند و می توان در روزها و ماههای آینده شاهد برگشت رونق منطقی خرید و فروش به بازار بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نبض بازار، تاریخ انتشار: 10خرداد1398 ، کدخبر: 17269 : www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین