پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۱۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جای تاسف دارد که برخی دانش آموزان به همراه خود سگ و برخی حیوانات دیگر به مدرسه می برند و جای سوال است که چرا چنین موضوعاتی رو به رشد و گسترش در مدارس است .

شعار سال: «حجت الاسلام نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در همایش تحلیل و بررسی نحوه شادی در مدارس کشور، با بیان اینکه تلاش های صادقانه ای در آموزش و پرورش بویژه درخراسان رضویصورت می گیرد، افزود: حاکمیت مکلف است نیازهای عاطفی انسان ها را در بخش های مختلف تامین کند و اگر انحرافی در این زمینه صورت بگیرد باید حاکمیت پاسخگو باشد. اما این سوال خطاب به آموزش و پرورش مطرح است که چطور نتوانسته است این نیاز را پاسخ دهد که باعث شده است دانش اموزان در یک مسیر انحرافی قرار بگیرند و رشد آن طی سال های گذشته بسیار زیاد بوده است که جای تامل دارد.

در موضوعات فرهنگی رفتار سلبی چاره کار نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با هرگونه برخورد سلبی در موضوع فرهنگی مخالف هستم، افزود: هرگونه برخورد سلبی با مسائل باعث ایجاد یک چالش جدید می شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم که چرا به طور جدی به موضوع روخوانی و روان خوانی قرآن در مدارس توجه نمی شود که اینگونه موارد نشان دهنده این است که اموزش و پرورش در مسیر رفتار سازمانی عمل نکرده و موفق نبوده است.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: نمی توان ادعا داشت که به طور تصادفی دانش اموزان در بیرون از مدرسه یک آهنگ و متن را در خانوادهایشان فرا بگیرند و سپس اقدام به اجرای آن به طور هماهنگ در مدارس کنند، از این رو اینگونه رفتارها به طور برنامه ریزی شده در مدارس صورت می گیرد.

50 عنوان برنامه شادی سالم برای اجرا در مدارس وجود دارد

وی با بیان اینکه حاکمیت حق برخورد سلبی با مسائل فرهنگی را ندارد، افزود: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خطاب به رئیس جمهور اعلام داشتم که در اجرای بسیاری از مسائل از جمله فرهنگ عفاف و حجاب اشتباه عمل کرده اید و به جای برخورد سلبی باید فرهنگ سازی در جامعه صورت بگیرد، امروز آموزش و پرورش باید به صورت شفاف بیان کند که تعهد و تقید دانش آموزان نسبت به مسائل دینی رشد داشته است یا خیر، زیرا این سازمان مکلف است که همزمان با ارتقای سطح آموزشی، نسبت به رشد سطح معرفتی افراد نیز اقدام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه موظف به ایجاد شادی در مدارس هستیم، بیان داشت: در حدود 50 عنوان برنامه با محوریت ایجاد شادی سالم در مدارس وجود دارد که اموزش و پرورش باید نسبت به عملیاتی کردن انها در مدارس تلاش کند این در حالی است که برخی از این موارد در تعدادی از مدارس اجرا می شود ولی اموزش و پرورش نسبت به فراگیر کردن انها در تمامی مدارس اقدامی نمی کند.

آموزش و پرورش در اجرا با خلا مدل مواجه است

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای زیرپوستی سند 2030 در مدارس نیز اظهار داشت: سوال ما از وزیر آموزش و پرورش این است که سند تحول بنیادین چه موقع می خواهد در کشور اجرا شود و چرا جدول زمان بندی در این زمینه ارائه نمی شود و آموزش و پرورش چون در مدل اجرا با یک خلاء مواجه می باشد و برنامه ندارد باعث می گردد زمینه برای برخی مسائل فراهم شود و به سمتی برویم که برنامه های دیگران را اجرا کنیم .

وی افزود: وقتی رفتار ثبیت کننده در جامعه وجود نداشته باشد به اجبار از رفتارهای سلبی استفاده خواهد شد اموزش و پرورش صرفا به موضوع اموزش توجه دارد و حتی در ان هم یک نوع کوتاهی و کمکاری مشاهده شده و برخلاف سند تحول عمل می شود و به موضوع پرورشی توجهی ندارد.

برخی دانش آموزان همراه خود سگ به مدرسه می برند

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: جای تاسف دارد که برخی دانش آموزان به همراه خود سگ و برخی حیوانات دیگر به مدرسه می برند و جای سوال است که چرا چنین موضوعاتی رو به رشد و گسترش در مدارس می باشند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش که باید میدان دار مسائل اموزشی و پرورشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد ضعیف عمل کرده است. در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد موضوع آموزش و پرورش و برنامه های این وزارتخانه حرف ها و سخنرانی های زیادی داشته ام اما چون قانون مجلس برای تصویب یک موضوع نصف آرای حاضرین به اضافه یک است، از طرف نمایندگان به تصویب نرسیده است. از طرفی در مورد موضوع بازی هاییارانهای با سوال من، وزیر فرهنگ و ارشاد به مجلس فراخوانده شد و کارت زرد نیز بابت این موضوع از مجلس دریافت کرد.

رئیس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در مورد اینترنت دانش آموزی و کنترل فضای مجازی نیز حاضر به مناظره با وزیر ارتباطات هستم و این موضوع را بارها اعلام کرده ام.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 10 خرداد 98، کد مطلب: 49564: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین