پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
یک جامعه‌شناس گفت: ریشه بسیاری از مشکلات جوانان در بیکاری است، یعنی هم ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته و هم نرخ آمار طلاق را بالا می برد.
شعارسال: امان‌الله قرایی‌مقدم درباره مشکلات جوانان جامعه اظهار کرد: مشکلات جوانان را باید از چند بُعد بررسی کرد اولین و اساسی‌ترین مشکل جوانان به‌خصوص تحصیل‌کرده‌های امروز که اکثریت دانشگاه‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند بیکاری است.

وی عنوان کرد:‌ جامعه هزینه هنگفتی را برای تحصیل‌ جوانان پرداخت کرده و با بیکاری آن فرد تحصیل‌کرده چیزی نصیب جامعه نمی‌شود.

این جامعه‌شناس گفت:‌ بنابراین کسی که هزینه سرانه آن بیشتر است به مراتب از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روحی روانی زیانبارتر خواهد بود و صدمات آن بیشتر خواهد شد زیرا مقدمات تحصیل آنها را فراهم کرده‌ اما برای آنها زمینه کار را فراهم نکردیم.

قرایی‌مقدم افزود: هزینه‌ای که فرد به لحاظ اقتصادی انجام داده زیان‌بار است چون نیروی متخصص را کنار گذاشتیم و این از لحاظ فرهنگی بدآموزی دارد. پس ریشه مشکل جوانان فارغ‌التحصیل ما بیکاری است که همین بیکاری باعث اتفاقات بعدی می‌شود یعنی ازدواج جوانان به تأخیر می‌افتد و گاهی همین بیکاری نرخ آمار طلاق را بالا می‌برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398 ، کدخبر: 385396 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین