پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزایش جمعیت پروانه‌ها را خبر خوبی دانست و گفت: ازدیاد پروانه‌ها هیچ آسیبی به محیط طبیعی وارد نمی‌کند.
شعارسال:معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزایش جمعیت پروانه‌ها را خبر خوبی دانست و گفت: ازدیاد پروانه‌ها هیچ آسیبی به محیط طبیعی وارد نمی‌کند.

آذر ولی‌زاده  درباره دلیل افزایش پروانه‌ها و مشاهده بیشتر آنها توسط مردم، اظهار کرد: افزایش پروانه‌ها خبر خوبی است و نشان می‌دهد شرایط آب و هوا برای تبدیل شدن شفیره به پروانه مناسب بوده است.

وی ادامه داد: معمولاً در زمانی که رطوبت بالا باشد تعداد زیادی از شفیره‌ها به پروانه تبدیل می‌شوند و در زمانی که خشکسالی داشته باشیم تعدادی از شفیره‌ها خشک شده و از بین می‌روند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه بیشترین زمان مشاهده پروانه‌ها را مربوط به فصل بهار دانست و اضافه کرد: با شروع گرمای شدید و معمولاً از تیرماه پروانه‌ها کمتر مشاهده می‌شوند.

به گفته ولی‌زاده در برخی موارد نیز در شهریور ماه مشاهده پروانه‌ها بیشتر می‌شود که به شرایط آب و هوایی و نوع پروانه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ازدیاد پروانه‌ها آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند و جای نگرانی ندارد، یادآور شد: پروانه مانند ملخ و… همه چیزخوار نیست و فقط از شهد گل‌ها تغذیه می‌کند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از وجود گونه‌های متعدد پروانه‌ها از جمله پروانه‌های اطلسی، بلوطی، شطرنجی دم چلچله‌ای و… یاد کرد و افزود: فقط برخی از این گونه‌ها از جمله پروانه بلوطی و… در کرمانشاه دیده می‌شود.

ولی‌زاده درباره وضعیت ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها در کرمانشاه نیز گفت: تاکنون گزارشی از افزایش ملخ‌ها و جیرجیرک‌های غیربومی استان نداشته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار12خرداد 98، کدخبر: 98031205424،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین