پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
در دومین پست منتشر شده تصویری قدیمی از میترا در کنار تصویر مزار او منتشر شده است. در این پست نوشته شده "به زودی حرف‌های ناگفته ات را به گوش همگان میرسانم خواهر عزیزم و قول میدهم تا انتقامت را از افراد رذل و پستی که دسیسه قتل برایت چیدند نگیرم از پای نخواهم نشست."

شعارسال: حاشیه‌های پرونده قتل میترا استاد تمامی ندارد و هر روز ابعاد تازه‌ای از آن افشا می‌شود. ادعا‌های فراوانی در این پرونده صورت گرفته که بسیاری از آن‌ها اعتباری زیادی ندارد، اما سرو صدای زیادی به پا کرده است. در روز‌های گذشته از سوی محمد علی نجفی و خانواده اش سخنانی درباره میترا استاد و جزییات اختلافاتشان مطرح شده است، اما در سوی مقابل خانواده استاد تاکنون ترجیح داده اند سکوت کنند و کمتر سخن بگویند.

میترا استاد همسر محمد علی نجفی روز پنج شنبه در کرج به خاک سپرده شد

خانواده میترا استاد به ندرت گفتگو می‌کنند و ظاهرا منتظر فروکش کردن ماجرا هستند تا در فضایی آرامتر روایت خود را از ماجرا مطرح کنند. تا کنون پدر میترا استاد هیچ اظهار نظری درباره قتل دخترش نکرده است. پسر او در روز اول با رسانه‌ها گفتگو‌های کوتاهی داشت که البته به خاطر سن پایین او اعتبار چندانی ندارد.

اما مادر استاد در روز اول گفت و گویی با روزنامه ایران انجام داد که در این گفتگو دو نکته مهم مطرح بود. اول اینکه او گفته بود "من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم." امروز نیز برخی رسانه ها اعلام کرئدند که خانواده استاد تقاضای قصاص را به دادسرا ارائه کرده اند.

نکته دوم اینکه مادر میترا استاد از درگیری دخترش با محمدعلی نجفی در شب حادثه سخن گفته بود. به ادعای مادر میترا استاد "دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است."

با استناد به این سخنان ممکن است مسعود برادر میترا استاد در جریان جزییات بیشتری از اختلافات نجفی و خواهرش باشد. شاید کلید حل معما پیش او باشد.

در همین راستا در روز‌های اخیر درباره ارتباط مسعود استاد با محمدعلی نجفی مطالبی مطرح شده است. گفته می‌شود او در زمان شهرداری نجفی در یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران مشغول به کار بوده است.

در فهرست کارکنان شهرداری تهران در سامانه شفافیت نام مسعود استاد دیده می‌شود: «نام: مسعود، نام خانوادگی: استاد، نام پدر: کاکابرار، محل خدمت: شرکت خدمات اداری شهر، شغل: کارشناس».

شایعاتی هم مبنی بر اینکه مسعود استاد از نجفی حکم مشاور فرهنگی دریافت کرده منتشر شده است، اما امروز روزنامه شهروند به نقل از محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران نوشت: "هیچ‌گاه حکم مشاوره برای مسعود استاد صادر نشده است. همان موقع بحث بود که برادر این خانم تلاش می‌کند در کار‌های اقتصادی شهرداری نقش بازی کند و بحث پیمانکاری مطرح بود، اما من ندیدم هیچ‌وقت حکم برای او صادر شود."

این روزنامه به نقل از یکی دیگر از مدیران شهرداری که نامش را ذکر نکرده نوشته است: «خانم استاد معمولا در شهرداری حضور پیدا و تلاش می‌کرد به نجفی نزدیک شود. برداشت ما این بود که می‌خواهد برای انتخابات شورا در دوره‌های بعد روزمه جمع کند، اما کم‌کم حضور بیشتری پیدا کرد و در برخی جلسات همراه آقای نجفی حضور پیدا کرد

به گفته این مدیر شهرداری در دوارن نجفی «البته یک بار کنار ساختمان شهرداری یکی از همکاران جوانی را به من نشان داد و گفت که این برادر همین خانم استاد است. جوانی ساده بود و برای من عجیب بود که بخواهد تأثیرگذار باشد

روزنامه شهروند همچنین به ماجرای رقص دختران در حضور شهردار که موجب استعفای نجفی شد اشاره کرده و نوشته که عده‌ای تدارک آن برنامه را به مسعود استاد نسبت می‌دهند.

بررسی‌های «شهروند» نشان می‌دهد که مسعود البته در روز‌های پایانی فعالیت نجفی در شهرداری تهران به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران رفت و حتی مسئول این حوزه حکمی هم برای مسعود استاد صادر کرد که به مدیریت پارکینگ‌های مکانیزه مربوط بود.

پست اینستاگرام منتسب به مسعود استاد برادر میترا استاد

بیانیه‌های منتسب به مسعود استاد

در همین حال تنها مطلبی که بعد از حادثه رخ داده برای میترا استاد از برادرش در دست است صفحه‌ای منتسب به او در اینستاگرام است. در این صفحه دو پست درباره میترا استاد منتشر شده است.

در اولین پست این صفحه تصویری از میترا استاد منتشر شده و نوشته شده است: "اینجا آنقدر شاعرانه دروغ می‌گویند و آنقدر در دروغ هایشان شاعر می‌شوند که نمیدانم با اینهمه فریب چگونه است که دلم هنوز خواب باران را دوست دارد! قسم به خونت، که حق بچه یتیم شده ات را خواهم گرفت. قسم به خونت، که تمامی ناگفته هایت را خواهم گفت."

در دومین پست منتشر شده تصویری قدیمی از میترا در کنار تصویر مزار او منتشر شده است. در این پست نوشته شده "به زودی حرف‌های ناگفته ات را به گوش همگان میرسانم خواهر عزیزم و قول میدهم تا انتقامت را از افراد رذل و پستی که دسیسه قتل برایت چیدند نگیرم از پای نخواهم نشست."

اما آخرین پست این صفحه اینستاگرام بیانیه‌ای از مسعود استاد است که در آن آمده است: «اینجانب مسعود استاد هیچگونه پیجی جز این پیج در اینستاگرام ندارم، لازم به ذکر است که خواهرم قبلا فعالیتی در اینستاگرام نداشته اند و خواهرزاده ام نیز دارای پیج نمی‌باشد؛ لذا هرگونه اطلاع رسانی از هر پیج دیگر کذب محض است

در این پیج مطالب دیگری نیز دیده می‌شود که اطلاعات بیشتری از مسعود استاد ارائه می‌دهد. در یکی از مطالب تصویری از خبر، خبرگزاری ایرنا است که در آن از مسعود استاد به عنوان موسس اولین "خانه هوافضا"ی کشور یاد شده است. این خبر مربوط به سال ۹۳ است. در این خبر از مسعود استاد با لقب "دکتر" نام برده شده است. با جست و جوی بیشتر در اینترنت نام مسعود استاد در بین دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی هوافضای دانشگاه امیر کبیر دیده می‌شود. بیش از این اطلاعات بیشتری از برادر میترا استاد در دست نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 11خرداد1398، کدخبر: 401172: www.fararu.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین