پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
یک جامعه‌شناس با اشاره به وجود ۲ هزار زندانی مهریه در کشور گفت: پسران از قبول مهریه‌های نامتعارف پرهیز کنند تا در آینده به مشکل نخورند.
شعار سال: یک جامعه‌شناس با اشاره به وجود ۲ هزار زندانی مهریه در کشور گفت: پسران از قبول مهریه‌های نامتعارف پرهیز کنند تا در آینده به مشکل نخورند.

علی جلالی درباره زندانیان مهریه و لزوم توجه بیشتر قوه قضائیه به آنها گفت: متأسفانه اکثر جوانان با این منطق که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته، زیر بار مهریه‌های سنگین می‌روند و در ادامه زندگی هم خود و هم خانواده خودشان را با مشکل مواجه می‌کنند و همین ازدواج‌های بی‌منطق با مهریه‌های بالا موجب بالا بودن آماز زندانیان مهریه در کشور شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۲ هزار زندانی مهریه در کشور داریم که قوه قضائیه طرح جدیدی را درباره بازنگری این قانون درنظر گرفته است و قرار است تا دستگاه قضائی افرادی را که توانایی پرداخت مهریه ندارند شناسایی کند و از زندان آزاد کند و قطعاً این افراد اگر در زندان باشند که نمی‌توانند هزینه مربوط به مهریه را تهیه و پرداخت کنند.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه برخی از دختران برای کسب درآمد ازدواج می‌کنند خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده به جوانانی که قصد ازدواج دارند این است که حداقل یک بار به دادگاه‌های خانواده بروند و وضعیت طلاق در کشور را ببینند و اکثر دختران برای کسب درآمد مهریه بالا را طلب می‌کنند و پسران نیز که فکر می‌کنند همسر آینده‌شان هرگز مهریه را طلب نمی‌کنند دست به ازدواج می‌زنند و در طول زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

جلالی گفت: پسران مراقب دام‌های دختران باشند و اگر طرف مقابل تقاضای مهریه بالا کرد باید به این موضوع شک کرد و چه لزومی دارد که برای مثال افراد بالای یک‌هزار سکه را به‌عنوان مهریه طلب می‌کنند. از طرفی با توجه به بالا رفتن قیمت سکه، اکثر افرادی که مهریه بالا را قبول کردند در پرداخت آن ناتوان بوده و در نتیجه به زندان خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: به زندان رفتن پدر خانواده تهدیدهای مختلف اجتماعی را شامل حال فرزندان می‌کند که گرایش به مصرف مواد مخدر به‌دلیل نبود نظارت والدین یکی از آنها است و امیدواریم قوه قضائیه در خصوص زندانیان مهریه بازنگری را داشته باشد که این اقدام قطعاً موجب کاهش جمعیت کیفری نیز خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398، کدخبر: 385698 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
ایشالا با این طرح جدید قوه قضاییه مشکل همه شون حل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین