پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
وزیر خارجه قطر گفت : ما نسبت به بیانیه های نشست سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس به خاطر وجود بندهایی برخلاف سیاست های قطر ملاحظاتی داریم و امیدوار بودیم این دو نشست، زیر بنای گفت و گو برای کاهش تنش با ایران باشد.
شعار سال : محمد بن عبدالرحمن آل ثانی یکشنبه شب در گفت و گو با تلویزوین العربی افزود: در این دو نشست موضوعات مهم منطقه‌ای مانند موضوع فلسطین، جنگ در لیبی و یمن بی توجهی شد. وی اضافه کرد: امیدوار بودیم این دو نشست، زیر بنای گفت و گو برای کاهش تنش با ایران باشد.
آل ثانی گفت: بیانیه پایانی این دو نشست از پیش آماده شده بود و به بحث و بررسی گذاشته نشد. وی افزود: در این دو بیانیه ایران را محکوم کردند ولی هیچ نشانه‌ای از سیاست اعتدال برای گفت و گو با این کشور دیده نمی‌شد.
وی گفت: به طور کلی بیانیه‌های نشست سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس، سیاست واشنگتن در قبال ایران را به نمایش گذاشت بدون اینکه سیاست همسایگی در آن مشهود باشد.
ال ثانی افزود: آنها از اتحاد کشورهای عربی خلیج فارس سخن گفتند درحالی به محاصره قطر ادامه می‌دهند.اگر درخواست هیأت فلسطینی نبود، نامی از فلسطین در این دو بیانیه پایانی برده نمی‌شد، درحالی که قطر با نقض اصول و ارزش‌های فلسطین مخالف است.
وی گفت: کشورهای عربی به برخی از کشورهای منطقه برای ایستادن مقابل ما فشار وارد می‌کنند به عنوان مثال کشوری مانند سومالی به خاطر روابطه با قطر مجازات می‌شود.
سه نشست اضطراری اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس و نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه در حالی برگزار شد که بار دیگر عربستان برای ایجاد یک راهبرد مشترک عربی بر سر ایران به نتیجه نرسید.
آنها در این سه نشست در حالی روی موضوعات تکراری گذشته پافشاری می‌کردند که به جز بحرین، مصر و امارات، سایر سران کشورهای عربی روی چندان خوشی به بازی تکراری ایران‌هراسی این چهار کشور نشان ندادند.
پادشاه مراکش و امیر قطر از مهم‌ترین غایبان در این نشست‌ها بودند که به گفته کارشناسان، عدم حضورشان پیام مشخصی مبنی بر ناکامی سعودی‌ها برای یارکشی عربی علیه ایران بود.
از سوی دیگر عمان به‌عنوان یکی از بازیگران مهم منطقه نیز در سطح پایینی در این نشست‌ها حضور یافت و محمود عباس نیز به طور واضح از رویکرد اعراب برای نادیده‌گرفتن موضوع فلسطین شکایت داشت.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398، کدخبر:83338993،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
از اول هم معلوم بود برنامه اجماع علیه ایران نه برای کاهش تنش چرا اعتراض نکردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین