پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه موج دوم ملخ‌ها در حال ورود به کشور هستند اعلام کرد که هنوز مبلغ موردنیاز برای مبارزه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.
شعار سال : رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور  در واکنش به خبر اختصاص 30 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: هنوز 30 میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز برای مبارزه به دست سازمان حفظ نباتات نرسیده و از این مبلغ 10 میلیارد تومان (در گذشته) در اختیار ما قرار گرفته است.
وی افزود: بر این اساس سازمان حفظ نباتات پیگیر موافقت‌ها با پرداخت مابقی مبلغ مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌های صحرایی شده است اما به حساب سازمان حفظ نباتات کشور نیامده است

طرح خرید تضمینی ملخ ملی نیست
میر همچنین در واکنش به حواشی خرید تضمینی در بندرعباس  تأکید کرد: این طرح ملی نیست و در استان هرمزگان توسط فرماندار بندرعباس مطرح شده است.
وی افزود: سازمان حفظ نباتات مخالفتی با اقدام فرماندار بندرعباس برای خرید ملخ ندارد اما ما سازوکاری برای این روش نداریم، از نظر علمی این کار را قابل انجام نمی‌دانیم.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: بسیار دشوار است که هر فرد بتواند 500 ملخ را به‌صورت زنده صید کند تا 8 هزار تومان برای آن پول بگیرد و از نظر ما عملی نیست اما اگر بتوانند این طرح را اجرا کنند ما نیز از آنها تشکر می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از زمانی که ملخ‌ها سم‌پاشی می‌شوند تا بمیرند 8 ساعت زمان می‌برد و اگر فردی ملخ‌ها را در حالت نیمه‌جان جمع‌آوری کند و بفروشد، آلودگی ایجاد می‌شود.
میر گفت: در صورتی که ملخ‌ها سالم صید شود و سازمان دامپزشکی تأیید کند امکان قرارگیری در جیره غذایی دام یا آبزیان را دارند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398، کدخبر:2024771،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین