پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: باتوجه به مشکلاتی که خودروسازان داخلی با آن دست به گریبان هستند، شرکت‌های دانش بنیان برای بازگشت سرمایه به تضمین نیاز دارند.

شعار سال: سیدمحمد صاحبکار خراسانی رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یک سری مزایا در نظر گرفته شده که شامل معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی، استفاده از تسهیلات و وام ارزان قیمت صندوق نوآوری و شکوفایی برای این شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: در کنار این مزایا و امکانات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز سعی کرده برنامه‌های دیگری مثل تسهیلاتامریهسربازی که یک امر کلیدی برای فارغ التحصیلان محسوب می‌شود، در شرکت‌های دانش بنیان درنظر بگیرد.

صاحبکار خراسانی در خصوص تعامل شرکت‌های دانش بنیان با سازمان تامین اجتماعی نیز تصریح کرد: معاونت علمی تلاش کرده روابط بین شرکت‌های دانش بنیان و سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه و قرارداد‌های آن‌ها را پیگیری کند؛ خوشبختانه همه ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیانبا هر حوزه کاری اعم از مخابرات و خودرو‌می‌توانند از این بسته‌های حمایتی ومزایای آن استفاده کنند.

وی درخصوص نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور افزود: مهمترین مسئله در حوزه اقتصاد این است که هر جا بازار وجود دارد یا باید بازار اقتصادی ایجاد شود، شرکت‌ها در آنجا متمرکز شود و کار را انجام دهند.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: مجموعه خودروسازی کشور اگر نیاز‌های خود را به دقت و با مشخصات فنی ویژه به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کنند، همه این شرکت‌ها می‌توانند آن نیاز‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آن تولید انجام دهند.

وی در همین خصوص افزود: اما مهمترین نکته در این حوزه این است که شرکت‌های دانش بنیان باید اطمینان داشته باشند، که اگر کاری را انجام می‌دهند و یا قراردادی را با شرکت‌های دانش بنیان منعقد می‌کنند یک تضمین برای بازگشت سرمایه باشد.

صاحبکار خراسانی با اشاره به وضعیت مالی شرکت‌های خودروساز، گفت: با توجه به وضعیت مشکلات مالی که شرکت‌های خودروساز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و دست به گریبان هستند باید این امکان فراهم باشد که بتوانند پول این قطعه‌سازان را پرداخت نماید و اگر از این جهت اطمینان خاطر داشته باشند حتما می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان با اشاره به حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع وابسته خودرو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه الکترونیک خودرو، مواد شیمیایی خاص و فیلتر می‌توانند محصول مربوط به شرکت‌های خودروسازی را تولید و به بازار ارائه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 12 خرداد 98، کد مطلب: 768086: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین