پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
یک دکترای تربیت بدنی گفت: روز به روز تعدادی افرادی که از ناهنجاری جسمانی رنج می‌برند، بیشتر می‌شود.بهرامی اضافه کرد: دامنه این ناهنجاری‌ها نیز می‌تواند از ناحیه سر تا انگشتان پا گسترش داشته باشد. این ناهنجاری‌ها شامل افتادگی سر به جلو، کجی گردن، کجی ستون فقرات، پای پرانتزی و ضربدری و… هستند.

شعار سال: مصطفی بهرامی اظهار کرد: حرکات اصلاحی یکی از شاخه‌های مهم تربیت بدنی به شمار می‌رود. این رشته توجه خاصی به وضعیت بدنی به ویژه ناهنجاری‌ها و تغییر شکل‌های انسان دارد، به طوری که می‌تواند با شناسایی این ناهنجاری‌ها در رفع و اصلاح آنها نیز مثمرثمر واقع شود.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های جسمانی در افراد متفاوت بوده و هر فردی ممکن است دارای یک، دو یا چند ناهنجاری جسمی باشد.

بهرامی اضافه کرد: دامنه این ناهنجاری‌ها نیز می‌تواند از ناحیه سر تا انگشتان پا گسترش داشته باشد. این ناهنجاری‌ها شامل افتادگی سر به جلو، کجی گردن، کجی ستون فقرات، پای پرانتزی و ضربدری و هستند.

این دکترای تربیت بدنی یادآور شد: امروزه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل داشتن عادت‌های غلط و انتقال آن به فرزندان خود، موجب ناهنجاری‌های بدنی در آنان می‌شوند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش و اطلاعات افراد جامعه در این خصوص محدود است، روز به روز تعداد افرادی که از ناهنجاری‌های جسمی رنج می‌برند، بیشتر می‌شود.

بهرامی تأکید کرد: با توجه به اینکه در تحقیقات گوناگون میزان شیوع این ناهنجاری‌های افراد مورد مطالعه را بیش از ۶۰ درصد گزارش داده‌اند، لذا چنانچه این ناهنجاری‌ها به موقع شناسایی و پیشگیری نشوند، عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13خرداد 98، کد خبر: 98031305700، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین