پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کانال یک شبکه خبری افغانستان روز دوشنبه به نقل از وزارت مهاجرین اضافه کرد ۸۵ هزار نفر از مهاجران به صورت داوطلبانه و بقیه به علت سخت شدن شرایط زندگی و نیافتن کار ایران را به سوی افغانستان ترک کرده اند.

شعارسال: وزارت مهاجرین افغانستان اعلام کرد 185 هزار مهاجر افغان در پنج ماه گذشته از ایران به این کشور بازگشته اند.

کانال یک شبکه خبری افغانستان روز دوشنبه به نقل از وزارت مهاجرین اضافه کرد ۸۵ هزار نفر از مهاجران به صورت داوطلبانه و بقیه به علت سخت شدن شرایط زندگی و نیافتن کار ایران را به سوی افغانستان ترک کرده اند.

این گزارش همچنین به نقل از گزارش سازمان ملل اضافه کرده است سال گذشته ۷۰۰ هزار مهاجر افعان از ایران به افغانستان بازگشته اند.

سید عبدالباسط انصاری، مشاور رسانه‌ای وزارت مهاجرین افغانستان گفت که این وزارتخانه در حال رایزنی با کشورهای اروپایی است تا از اخراج اجباری افغانی‌ها از آن کشورها جلوگیری شود.

سازمان بین المللی مهاجرت "آی او ام" نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در شش سال اخیر سه میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر افغان به افغانستان بازگشتند که ۹۵ درصد آنها افغان‌های ساکن ایران و پاکستان بودند.

در این مدت ۱۷۰ هزار آواره افغان از سایر کشورهای جهان از جمله ترکیه و کشورهای اروپایی به افغانستان بازگشتند.

این سازمان همچنین از آواره شدن سه میلیون و ۵۰۰ هزار افغان در داخل افغانستان خبرداد و افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در داخل افغانستان به علت جنگ و حوادث طبیعی از سال ۲۰۱۲ تا پایان ۲۰۱۸ میلادی آواره شدند که بسیاری از آنها به کمک نیاز دارند.

مسئولان محلی افغان و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان چندی پیش اعلام کرده بودند ۱۱ هزار خانواده افغان براثر درگیری‌های طالبان و داعش در دو استان کنر و ننگرهار آواره شده‌اند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398 ، کدخبر: 83340381،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین