پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
مدیر راه اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین میز ملی لجستیک ایران 27 و 28 خرداد ماه جاری در این منطقه راه اندازی می شود.

شعارسال: مجتبی سلیمانی بیان کرد: شناساندن ظرفیت‌های لجستیکی منطقه به فعالان و دست اندر کاران این حوزه و فراهم ساختن محیط تخصصی جهت تبادل نظر مسؤولان محلی و ملی در راستای تمرکز زدایی از این صنعت در کشور از جمله اهداف برگزاری این میز است.

وی افزود: میز ملی لجستیک ایران به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده که به صورت ماهیانه در یکی از مراکز و قطب‌های لجستیکی کشور به میزبانی دستگاه مسوول لجستیک منطقه برگزار شود.

وی ادامه داد: در این میز ملی علاوه بر بررسی چالش‌های مراکز و شرکت‌های لجستیکی منطقه و مباحثه افراد متخصص در این حوزه به منظور ارائه راهکار در جهت حل آنها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت در بخش لجستیک منطقه با حضور خبرگان این حوزه، بررسی و سیاست‌های مناسب برای خنثی کردن اثر تهدیدها ارائه می شود.

مدیر راه اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: این برنامه ۲ روزه از صبح دوشنبه / ‏۲۷ خرداد / ‏ با پرواز تهران - ماکو از فرودگاه مهرآباد آغاز شده و در روز نخست شاهد برگزاری میز ملی لجستیک (شامل سخنرانی‌ها و پنل تخصصی) و بازدید از ظرفیت‌های لجستیکی منطقه از جمله دهکده لجستیک ماکو و گمرک بازرگان خواهیم بود.

در روز دوم نیز میهمانان و شرکت‌کنندگان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بوم گردی منطقه خواهند پرداخت.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12خرداد1398 ، کدخبر: 83337276: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین