پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
«دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: خروج دام زنده از استان جهش خیلی عجیبی داشته است.
شعار سال:مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: خروج دام زنده از استان جهش خیلی عجیبی داشته است.

«دکتر مصطفی کنارکوهی» در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان درباره افزایش قیمت‌های مرغ واکنش نشان داد و گفت: موضوع قیمت گذاری برای همه مشخص و مبرهن است، قیمت نهاده دامی، محصول و هزینه‌ها نیز هر کدام مشخص است؛ قاعدتاً باید یک قیمت خروجی داشته باشد، کشتارگاه حق العمل خود را دریافت کند، سازمان صنعت معدن تجارت نیز مثل مرغ منجمد که وزن قیمت و بارکد آن روی محصول درج شده، یک بارکد را تعریف و قیمت را روی مرغ کشتار روز درج کند.

کنارکوهی همچنین به آمار خروج دام زنده از استان اشاره کرد و گفت: دام زنده به شکل رسمی هم از استان خارج می‌شود اما باید درباره خروج دام از استان در قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: خروج دام تا حد مجاز قابل قبول است اما امسال اتفاقی افتاده که جهش خیلی عجیبی داشته به نحوی که آمار خروج دام سبک و هفته گذشته ۳۹ هزار راس از استان بود که حدود ۲۲ هزار راس از این تعداد دام به استان فارس وارد شده، در حالیکه استان فارس ۹ میلیون راس دام سبک دارد. غیر از این هم پنج هزار دام سنگین از استان خارج شده است اگر جلوی خروج گاومیش از استان را بگیریم این به وضعیت نگهداشت دام کمک می‌کند.

کنارکوهی با بیان این که اقدامات دامپزشکی جهت خروج دام از استان به صورت قانونی است، ادامه داد: تقاضا از استان مقصد، استعلام از استان مقصد، تایید دامداری و کشتارگاه و تحویل دادم، روند خروج دام از استان است اما باید تصمیم درست گرفته شود تا بیش از حد مجاز خروج نداشته باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:11خرداد1398،کدخبر:49625،hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین