پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: تصمیم آمریکا در دور نگاه داشتن ناوهای هواپیمابر و عدم استقرار آنها در خلیج فارس نشان می‌دهد که سرویس اطلاعاتی نظامی آمریکا به قدرت موشک‌های ایرانی در ضربه زدن به اهدافی که در 350 مایلی واقع است، اطمینان دارد.
شعارسال: روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» یادداشتی را با این مضمون منتشر کرد: «دشوار بودن تحرکات نظامی در آب‌های خلیج فارس و قدرت بازدارندگی غافلگیر کننده ایران علت دور ماندن ناو لینکلن در مسافت 450 مایلی از منطقه تنش در تنگه هرمز است.»

رای الیوم آورده است: در فضای تنش و تهدید به جنگ این اعتقاد وجود داشت که کشتی‌های جنگی آمریکا در مبادی تنگه هرمز مستقر شده و ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به پایگاه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین ملحق شود اما این اتفاق رخ نداد.

این روزنامه افزود: تصمیم پنتاگون برای دور نگاه داشتن ناو هواپیمابر لینکلن یا مبتنی بر تصمیمی سیاسی یا تصمیمی نظامی است. اگر تصمیم سیاسی باشد نشان می‌دهد آمریکا از تشدید تنش نظامی اجتناب کرده و به عدم وجود احتمال جنگ واقف است و بود و نبود ناو لینکلن هیچ تاثیری روی این تصمیم ندارد.

رای الیوم نوشت: اما تصمیم نظامی که محتمل‌تر است به عنوان بخشی از شدیدترین اقدامات احتیاطی اتخاذ شده است. پنتاگون ناو هواپیمابر لینکلن را از آب‌های منطقه خلیج فارس دور کرده است، چون دفاع از این ناو در فضای دریایی محدودی مثل خلیج فارس دشوار است و ادوات جنگی همراه ناو نظیر زیردریایی‌ها نمی‌توانند در فضای تنگ و عمق دریایی که در بهترین حالت از صد و پنجاه متر تجاوز نمی‌کند، کاری کنند.

رای الیوم نوشت: عناصر جغرافیایی و قدرت موشک‌های ایران به ویژه آنهایی که شناخته شده نیستند و خطر کشتی‌های دریایی کوچک که قادر به پرتاب موشک هستند، تهدیدی واقعی برای امنیت کشتی‌های جنگی آمریکا و در راس آن ناو هواپیمابرش هستند.

رای الیوم نوشت: ناو گروه لینکلن قریب به 450 مایل دور شده است مسافتی که اعتقاد می‌رود از آنجا قادر به رویارویی با خطر موشک‌های ایران است. این مسافت به پنتاگون فرصت کافی برای هشدار زودهنگام و استفاده از ادوات نظامی مختلف برای مواجهه با موشک‌های ایران را می‌دهد تا از زیردریایی‌ها و توپخانه ناوهای خود برای سرنگونی این موشک‌ها استفاده کند.

این روزنامه تاکید کرد: تصمیم آمریکا در دور ماندن ناوهای هواپیمابر و قرار گرفتن آنها در مسافتی معقول نشان می‌دهد که سرویس اطلاعات نظامی آمریکا از توانمندی موشکی ایران و قدرت موشک‌های ایرانی برای ضربه زدن به اهدافی که در 350 مایلی واقع است، اطمینان دارد.

رای الیوم در پایان آورده است: این برای نخستین بار در تاریخ حضور ناوگان پنجم آمریکاست که یک ناو هواپیمابر به خلیج فارس نزدیک می‌شود اما خود را به پایگاه اصلی در بحرین نمی‌رساند.

به گزارش فارس، «پانتام براون»، فرمانده ناو آبراهام لینکلن روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، در خصوص مسائل پیرامون ایران گفته که به دنبال تنش با ایران نیست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده ناو «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن» روز دوشنبه در دریای عرب و حدود ۲۰۰ مایلی ساحل عمان قرار دارد و هنوز وارد خلیج فارس نشده است.

پانتام براون در گفت‌‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «نمی‌خواهیم غیرعامدانه باعث تشدید تنش شویم.»

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

با این حال، اندکی بعد معلوم شد که این ناو طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده روانه منطقه شده است.

مقام‌های آمریکایی، از جمله «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور بارها تأکید کرده‌اند که قصد درگیری با ایران را ندارد. شبکه خبری سی‌ان‌ان ماه گذشته در گزارشی نوشت ترامپ گفته مداخله نظامی در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

ترامپ و مقام‌های دولت او حین این صحنه‌آرایی‌های نظامی چندین بار پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980314000597 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
نزنید این حرف و خواهش میکنم این اخبار و منتشر نکنید چه قدرت نظامی یعنی قدرت نظامی ایران از آمریکا بیشتر که آمریکا ترسید الان خداییش جوک میگید به مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین