پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت که از حدود ۵ هزار ساختمان بلندمرتبه در پایتخت، حدود ۳ هزار مورد پایان کار ندارند.

شعارسال: مهدی صالحی، با اشاره به بررسی لایحه ایمنی ساختمان‌های ناایمن با اولویت حریق در جلسه یکشنبه (۱۲ خرداد) شورای اسلامی شهر تهران، گفت: براساس این لایحه ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن توسط سازمان آتش‌نشانی شناسایی و برای آن‌ها دستورالعمل ایمنی تهیه خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که پیش از این نیز چنین اقداماتی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی انجام شد، اظهار کرد: تفاوت این لایحه با قوانین پیش از خود در این است که این بار برای اجرای دستورالعمل‌ها و نظارت بر آن‌ها یک سری ضمانت‌های اجرایی دیده شده است. همچنین برای تمامی شخصیت‌های حقوقی که در کمیته ایمنی مسئولیت دارند، تعهداتی پیش‌بینی شده است.

صالحی ادامه داد: به طور مثال، اگر مالکی دستورالعمل ایمنی را اجرا نکرد، اتحادیه مربوط باید این کار را انجام دهد یا شهرداری به مرجع قضایی مراجعه و تقاضای حکم قضایی کند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: با تصویب لایحه مذکور به دنبال انسجام عملکردی هستیم. با این روش، پایش ایمنی ساختمان‌ها سامانه‌مند و هوشمند می‌شود؛ به این معنی که ساختمان ناایمنی که دستورالعمل ایمنی را اجرا کرده است، به فراخور دستورالعمل‌های ایمنی، میزان بهره‌برداری، قدمت و نوع ایمنی، در یک بازه زمانی مشخص ایمن محسوب می‌شود و پس اتمام اعتبار دوره، به طور مجدد مورد پایش قرار می‌گیرد.

صالحی با اشاره به اهمیت این لایحه گفت: واقعیت این است که از حدود ۵ هزار ساختمان بلندمرتبه، حدود ۳ هزار مورد گواهی پایان کار ندارند. این به آن معناست که دستورالعمل‌های ایمنی این ساختمان‌ها دقیق نیست.

او تاکید کرد: از آن جا که مالکان طبق قانون برای گرفتن پایان کار الزام ندارند، با تکیه بر این لایحه تلاش می‌کنیم به سراغ ایمنی این نوع از ساختمان‌ها برویم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 12خرداد1398 ، کدخبر: 442528: www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین