پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
در راستای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال امید قرار است روز شنبه ۱۸ خرداد، جلسه‌ای سرنوشت‌ساز بین اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و تیم امید برگزار شود.
شعار سال: فدراسیون فوتبال همچنان به دنبال یک گزینه برای هدایت تیم ملی امید است.

در راستای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال امید قرار است روز شنبه ۱۸ خرداد، جلسه‌ای سرنوشت‌ساز بین اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و تیم امید برگزار شود.

به نظر می‌رسد گزینه‌های ایرانی همچون عبدالله ویسی، افشین قطبی و مهدی تارتار شانسی برای احراز پست سرمربیگری تیم امید نداشته باشند و بر اساس اطلاعات به دست آمده یک سرمربی خارجی و نام آشنا که از فوتبال ایران شناخت خوبی هم دارد، هدایت تیم فوتبال امید را برعهده خواهد گرفت.

تیم ملی امید ایران با سرمربیگری زلاتکو کرانچار موفق شد به دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک صعود کند و کار سختی برای تاریخ سازی و سنت شکنی دارد. تیم ملی فوتبال ایران در حسرت 40 ساله حضور در المپیک قرار دارد و در این برهه حساس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت با کرانچار قطع رابطه کند. ماجرای جدایی او روزی کلید خورد که مسئولان تیم امید احساس کردند بهتر است نماند و گل محمدی مربی موفق پدیده را جانشین‌اش کنند. خیلی ضربتی هم اقدام کردند. پیش از اینکه به قرارداد کرانچار نگاهی بیاندازند، موضوع برکناری او را به رسانه‌ها کشاندند. در قرارداد یک بند وجود داشت و ظاهرا فدراسیون به استناد به آن قصد فسخ یکطرفه را داشت.

در این بند نوشته شده در صورت عدم نتیجه‌گیری فدراسیون می‌تواند به همکاری پایان دهد. کرانچار تاکید داشت ناکام نبوده و با تیم به مرحله بعدی رسیده، چطور ممکن است بگویند ناکام بوده است؟ فدراسیونی‌ها هم که گام اول را محکم برداشته بودند اما به یکباره گل محمدی قراردادش را با پدیده تمدید کرد تا دست فدراسیون نشین ها خالی تر از همیشه شود. آنها حتی به سراغ نکونام هم رفتند اما اسبق کاپیتان تیم ملی تصمیم گرفت مربیگری اش را در فولاد ادامه دهد و ریسک تیم ملی امید را نپذیرد.

از سوی دیگر گفته می‌شود مسئولان کمیته فنی و مدیر تیم امید دو گزینه نهایی خود را انتخاب کرده و بعد از انجام مذاکرات یکی از آنها به عنوان سرمربی انتخاب خواهد شد. محمد تقوی که در لیگ هجدهم در مقطعی هدایت تراکتورسازی را برعهده داشت یکی از گزینه‌های مدنظر بود که با او مذاکرات ضمنی صورت گرفته است. دیگر گزینه‌ای که مدنظر مسئولان تیم امید است و شانس زیادی برای حضور روی نیمکت این تیم دارد فرهاد مجیدی است. حمید استیلی مدیر تیم امید همراه با فرهاد مجیدی و خسرو حیدری برای تماشای بازی ایران و سوریه به ورزشگاه آزادی رفته اند و با حضور در ورزشگاه از نزدیک نظاره‌گر بازی دوستان امروز تیم‌های ملی ایران و سوریه شدند تا شائبه‌هایی که در مورد حضور مجیدی در تیم امید مطرح می‌شد به حقیقت بپیوندد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا فدراسیون فوتبال در این سال ها نتوانسته یک گزینه ثابت برای تیم ملی امید پیدا و به آن اعتماد کند و ثمره آن را بعد از چند سال و با حضور در المپیک ببیند. نسل جدید مربیان جوان از جمله نکونام، گل محمدی، تقوی و ... خودشان را در لیگ برتر ثابت کرده اند و تنها دادن آزادی عمل و برگزاری بازی های دوستانه می تواند ایران را به رویای المپیک برساند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
این از بیکفایتی مدیران بالادستی است که فدراسیون های ورزشی ما کلی مشکل دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین