پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مدیرعامل بانک ملی ایران از اجرایی شدن رمز ارز پیمان با مشارکت این بانک به همراه بانک های ملت، پارسیان، پاسارگاد و یک شرکت خصوصی بر پایه طلا و در حوزه املاک خبر داد.
شعار سال: محمدرضا حسین زاده درباره رمز ارز پیمان که از سوی بانک های ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و با همکاری یک شرکت بخش خصوصی تولید شده، اظهار داشت: کارهای مقدماتی این رمزارز تا حدودی انجام شده و در مرحله شروع به کار است و به زودی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه این رمز ارز در ابتدا در زمینه معاملات املاک کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این رمز ارز به تدریج همه موضوعات را دربر می گیرد و پایه آن نیز، طلاست.

بنابراین گزارش بر این اساس ۱۰ بهمن سال گذشته در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد. «ولی الله فاطمی» مدیرعامل شرکت ققنوس در این مراسم با اشاره به بستر ایجاد شده تاکید کرد که ققنوس توانسته با کمک بانک‌های فوق یک بستر مطمئن و کارآمد برای عرضه توکن اولیه‌شان بسازد.

توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود. این شرکت به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها است و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی است. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اساس دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

نام رمز ارز بستر ققنوس، پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود، این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه آن طلا است. بر این اساس این بانک‌ها یک میلیارد پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌کنند. در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند. از سوی دیگر هم ۶۰۰ میلیون پیمان به صورت ماهانه با توجه به نیاز بازار صادر می‌شود.

به گفته مسئولان شرکت ققنوس با هماهنگی های انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود. گفتنی است این شرکت کنسرسیومی شامل پنج سهامدار است؛ تک‌وستا (هلدینگ توسن)، داده‌ورزی سداد (بانک ملی)، گروه داده‌پردازی پارسیان (بانک پارسیان)، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) و فناپ (بانک پاسارگاد).

یکی از الزامات جدی برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم، بحث دیجیتالی کردن دارایی‌ها، پیشنهاد خدمت متمایز به مشتریان و ارتباط ویژه با هر کدام از آنها است. از دید انقلاب صنعتی چهارم، اقتصادی موفق است که بیشترین فعالیت و تمرکز را در دیجیتالی کردن دارایی‌ها داشته باشد بنابراین یکی از محوری‌ترین بحث‌های ققنوس نیز این است که بتوانیم انواع دارایی‌ها را در زمان‌های آتی دیجیتالی کند. همچنین بتواند هویت را به‌صورت دیجیتالی در کل شبکه به اشتراک بگذارد.

هویت نیز شامل هویت‌های فردی، حقوقی، اعتباری و تجربه کاربری است که متخصصان این شرکت امیدوارند این موارد در ققنوس به‌صورت دیجیتالی و توکن در اختیار سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان قرار دهند و درنهایتدر حوزه سرویس‌رسانی و دستورالعمل‌ها بتوانند مجموعه دستورالعمل‌ها و فرایندهای اجرایی ارائه خدمت به مردم مانند حمل‌ونقل، اعتبارات اسنادی، واردات و صادرات و بیمه و در کل تمامی خدماتی که سازمان‌ها با بازارهای مالی سروکار دارند را با ابزار توکن برای مردم و شرکت‌های سرویس‌دهنده فراهم کند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد برتر، تاریخ انتشار 17 خرداد 98، کدخبر: -، www.eghtesadbartar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
رمز ارز پیمان، رو از الان بانک ها شروع کردند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین