سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
یک عضو شورای شهر تهران گفت:برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خودروهایی که دراختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند که این دریافتی قابل قبول نیست.

شعارسال: یک عضو شورای شهر تهران گفت:برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خودروهایی که دراختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند که این دریافتی قابل قبول نیست.

حجت نظری در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به حکم مهدی حاجتی گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، متاسفانه مهدی حاجتی، همکار عزیزمان در شورای شهر شیراز که یکی از جوانان دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر کشور است، برای اجرای حکم یک‌سال حبس روانه زندان شد و شهر شیراز از حضور نماینده‌ای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد. امیدوارم شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و نتایج بررسی‌های خود در این خصوص را اعلام کنند تا هرگونه شائبه درخصوص این حکم یا اجرای آن به اعتمادمردم آسیب بیشتر وارد نکند.

وی در تذکر دیگری به تولید خودروهای سواری دیزلی اشاره و ادامه داد: در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه برخی از خبرها از احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد. هفته گذشته بود که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که «مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو» از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال تولید و توسعه موتورهای دیزلی است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود.

البته فن‌آوری روز دنیا و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کم‌آلاینده تولید می‌کند و این اتفاقی عجیب نیست، اما اولا آن فن‌آوری در اختیار ما نیست و ثانیا، کشورهایی که دارای چنین فن‌آوری هستند، خود به دنبال تغییر خط تولید و روی‌آرودن به سمت خوردوهای برقی هستند و اینکه ما مسیر آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد. در همین راستا نیز لازم است نه تنها از تولید چنین خودروهایی جلوگیری شود، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به فیش حقوقی مدیران شهرداری و همچنین وسایل نقلیه در اختیار آنان است اشاره و گفت: متوجه شدم که برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خوروهایی که دراختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند که این دریافتی قابل قبول نیست.

با توجه به وضعیت بحرانی مالی شهرداری نیاز به بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به این عزیزان احساس می‌شود. لازم است به کارمندان عادی و بدنه کارشناسی شهرداری توجه بیشتری صورت گیرد و هزینه‌های مازاد و غیر ضروری مدیران کاهش یابد و لازم است شورا در این‌گونه موارد حساسیت بیشتری از خود نشان دهد. افزایش توان کارشناسی شورا به طور طبیعی به رصد بیشتر و دقیق‌تر این‌گونه اتفاقات نادرست منجر می‌شود و وظیفه نظارتی نهاد شورا به شکلی دقیق‌تر به اجرا خواهد رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر: 20301،www. eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین