پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به احتمال افزایش دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال قبل گفت: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم با خاموشی‌های مکرر مواجه خواهیم شد.

شعارسال:علی‌اکبر نصیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: برای جلوگیری از خاموشی‌های متعدد در بخش خانگی و صنعتی در روزهای گرم سال، شرکت توانیز از اکنون اقدامات موردنیاز برای مدیریت مصرف را آغاز کرده است.

وی گفت: حدود چهار هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که قرار شده است با تعیین سقف پیک برای استان‌ها از خاموشی‌های گسترده جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه همه بخش‌ها از جمله صنعت و کشاورزی نیز باید برای مدیریت مصرف همکاری لازم را داشته باشند، گفت: 80 درصد مشترکان استان در بخش خانگی هستند که 50 درصد مصرف استان مربوط به این بخش است.


وی خاطرنشان کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت شرایط سال گذشته را خواهیم داشت ضمن اینکه گرم‌تر شدن تابستان امسال نسبت به سال گذشته به ویژه در نوار شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود.

نصیری تأکید کرد: با توجه به کمبود تولید و تأمین برق در کشور و افزایش دمای هوا در روزهای پیش‌رو و پیک مصرف، اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم با خاموشی‌های مکرر مواجه خواهیم شد. امسال بنا داریم برای هر شهرستان میانگین مصرف مشخص کنیم تا در صورتی که مدیریت بار موفق در این شهرستان‌ها اتفاق افتاد آنان را در لیست خاموشی‌های احتمالی قرار ندهیم در غیر این صورت اگر خاموشی به استان اعلام شود در شهرستان‌هایی که عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشتند، اعمال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به رغم خاموشی، میزان مصرف برق در استان رشد یافت و به یک‌هزار و 336 مگاوات رسید، گفت: باید با اقداماتی از جمله تغییر ساعت کاری ادارات میزان اوج بار را به ساعت‌های دیگری جابه‌جا کنیم تا بخش خانگی با کمترین مشکل مواجه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با تأکید بر تأمین برق مطمئن برای مشترکان خانگی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر اقدامات فرهنگ‌سازی، 20 هزار کولر گازی شهروندان را به صورت رایگان سرویس خواهیم کرد که تاکنون هفت هزار و 600 دستگاه کولر سرویس شده است. علاوه براین 10 هزار کنتور آنالوگ که پرمصرف هستند تعویض و کنتورهای دیجیتال جایگزین آنها می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته 2.5 میلیارد تومان تخفیف به همه مشترکان که مدیریت مصرف داشتند، پرداخت شد که 849 میلیون تومان آن مربوط به بخش اداری بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار19خرداد 98، کدخبر: 2028150،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین