پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
نرخ سود تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده کمتر از سایر تسهیلات شد ونرخ سود تسهیلات بانکی برای پروژه‌های اولویت‌دار بنگاه‌های کوچک،زودبازده و کشاورزی با کمک یارانه دولت، ۱۰ درصد است.

شعارسال: نرخ سود تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده کمتر از سایر تسهیلات شد ونرخ سود تسهیلات بانکی برای پروژه‌های اولویت‌دار بنگاه‌های کوچک،زودبازده و کشاورزی با کمک یارانه دولت، ۱۰ درصد است.

 در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار دو طرح در دستور کار قرار گرفته؛ که طرح اول ایجاد اشتغال پایدار روستایی است که با مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت ١.٥ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به جریان افتاد و نزدیک به ٧هزار میلیارد تومان از منابع دریافت شده از صندوق توسعه ملی پس از افزوده شدن منابع موجود بانک‌های عامل به تسهیلاتی با نرخ‌های ارزان برای استفاده در واحدهای تولیدی در کشور تبدیل شد.

طرح دوم نیز، اختصاص ٥٨٠٠ میلیارد تومان برای اشتغال مولد و پایدار بوده است که این اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی با تبدیل بر اساس ارز نیمایی برای اشتغالزایی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت که این دو طرح با هدف کمک به اشتغالزایی طراحی شده است.

فرایند اعطای تسهیلات به این شکل است که ابتدا طرح‌ها در بانک‌ها بررسی می‌شود و طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی تسهیلات متناسب با اشتغال طرح را دریافت می‌کنند.

به این ترتیب، در ۱۰ استان به صورت آزمایشی طرح مشاغل خانگی با اولویت اشتغال زودبازده به اجرا در آمده و خوشه سازی و برندسازی در واحدهای خرد و کوچک آغاز شده است.

ماهیت آینده کار تغییر خواهد کرد.

براساس این بخشنامه؛ نرخ سود تسهیلات بانکی برای پروژه‌های اولویت‌دار بنگاههای کوچک،زودبازده و کشاورزی با کمک یارانه دولت، ۱۰ درصد بوده و نرخ سود تسهیلات بانکها برای این بنگاهها براساس مصوبات شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980319000614،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین