پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
عضو صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

شعارسال:عضو صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

به گزارش مشرق، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در نشست عصر امروز ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد.

وی افزود: پیش از اصلاح ماده ۹ مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد؛ تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

عزیزی ادامه داد: بر این اساس دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به موجب این مصوبه، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر ۴ دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل ۲۵ درصد تولید ماهانه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشرق نیوز، تاریخ انتشار19خرداد 98، کدخبر: 965372، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین