پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
وحید پورمردان افزود: پیرو حمله یک قلاده پلنگ در شهریورماه 97 به نوجوان ایرانشهری و جان باختن وی از همان روز نخست بررسی‌ها و آسیب‌شناسی دلایل حمله پلنگ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حق و حقوق قانونی خانواده متوفی پیگیری شد .

شعارسال: مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان گفت: دیه کودک جان باخته ناشی از حمله پلنگ به خانواده آن مرحوم پرداخت شد .

 وحید پورمردان افزود: پیرو حمله یک قلاده پلنگ در شهویورماه 97 به نوجوان ایرانشهری و جان باختن وی از همان روز نخست بررسی‌ها و آسیب‌شناسی دلایل حمله پلنگ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حق و حقوق قانونی خانواده متوفی پیگیری شد .

وحید پورمردان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی چند روز اخیر و در کمتر از مدت 10 ماه از زمان حادثه، مسئول حقوقی اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر ضمن حضور در منزل کودک متوفی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، دیه کامل یک مرد در ماه حرام را به پدر و مادرش پرداخت کردند .

وی اظهار کرد: متاسفانه این روزها در سراسر کشور شاهد افزایش تعارضات انسان و حیات وحش به دلیل تخریب زیستگاه، ورود انسان ها به زیستگاههای حیات وحش، خشکسالی و کمبود منابع غذایی هستیم و گاهاً شاهد اینچنین اتفاقات دردناک در سطح استان هستیم. این حادثه در زیستگاه پلنگ و در فصل جفت گیری آن رخ داده و پلنگ، طبق غریزه خود برای دفاع از قلمرو و یا تامین طعمه اقدام به حمله کرده است لازم بذکر است که حیات وحش برای حفظ قلمرو خود در فصل جفت گیری بسیار حساس و تهاجمی هستند .

پورمردان از عشایر و جوامع محلی که در نزدیکی زیستگاههای طبیعی گونه های نادر و حمایت شده استان نظیر تمساح، خرس سیاه، پلنگ و.... زندگی می کنند در خواست کرد تا از تردد و رفت و آمد غیر ضروری در زیستگاههای حیات وحش خودداری کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر: 98032008408،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین