پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: وزیر آموزش و پرورش با استعفا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و به ضرر فرهنگیان تمام شد.
شعار سال: دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: وزیر آموزش و پرورش با استعفا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و به ضرر فرهنگیان تمام شد.

فاطمه داودی ، با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: چند روز پیش در خبرها آمد که سیدمحمد بطحایی به دلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد اما این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه تاکنون سابقه نداشته وزیری جایگاه نمایندگی مجلس را به جایگاه وزارت ترجیح دهد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش با استعفا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و این قضیه به ضرر فرهنگیان خواهد شد. با توجه به اینکه اختیارات وزیر به مراتب از نماینده مجلس بیشتر است، سؤال اینجاست که چرا بطحایی از وزارت آموزش و پرورش استعفا داده است.

دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه به دنبال استعفای وزیر آموزش و پرورش برخی گمانه‌زنی‌ها در اذهان عموم پدید آمده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای استعفای وی را به دلیل اختلافات درون دولت دانسته و عده‌ای دیگر، استعفای بطحایی را نارضایتی وی از وضعیت معیشت فرهنگیان، عدم اجرای صحیح طرح رتبه‌بندی معلمان و مسائل مالی ناشی از معوقات پرداخت نشده فرهنگیان می‌دانند.

داودی تصریح کرد: استعفای بطحایی از وزارت و شانه خالی کردن وی از زیر بار این مسئولیت، با توجه به مشکلات موجود در وزارت آموزش‌و‌پرورش نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید. وقتی فردی عملکرد ضعیفی در منصبی دارد و به‌جای پیدا کردن راه حل برای مشکلات از منصب خود استعفا می‌دهد، مسلماً نمی‌تواند در جایگاه دیگری دستاوردهای چشمگیری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از جنجال و درگیری‌های سیاسی لازم است چاره‌ای برای وزارت آموزش‌و‌پرورش با توجه به نقش بنیادین این وزارت در جامعه اندیشیده شود، چراکه برکناری سه وزیر در طی ۶ سال آمار چندان جالبی نیست و دولت با این فرمان راه به جایی نخواهد برد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1398، کدخبر: 397301 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین