پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
آمریکایی‌ها طرح جدیدی را برای اختلال در جاده راهبردی «تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه» در استان الانبار عراق تدارک دیده اند.
شعارسال: از حومه جنوب غرب منطقه هیت در شمال استان الانبار عراق خبر می‌رسد، نیروهای آمریکایی آموزش نیروهای عشایر را در پایگاه نظامی «عین الاسد»، به صورت ناگهانی متوقف کرده‌اند.

به گفته منابع میدانی، یکی از دلایل و بهانه‌های آمریکایی‌ها برای حضور و نفوذ بیشتر در استان الانبار عراق آموزش نیروهای عشایر منطقه بود تا بتوانند در نقاط مختلف با هسته‌های خاموش داعش مبارزه کنند.

نباید فراموش کرد عشایر یکی از مهم‌ترین نیروهایی به شمار می آیند که در مناطق بیابانی و صحرایی استان الانبار می‌توانند به خوبی با هسته‌های خاموش داعش مقابله کنند و این یک واقعیت میدانی است که نیروهای مسلح عراق هم بر روی آن اجماع دارند.

واضح است آمریکایی‌ها با دست کشیدن از آموزش عشایر به دنبال تقویت عناصر مخفی داعش هستند و تلاش می‌کنند این فرصت را دوباره در اختیار تروریست‌ها قرار دهند تا نسبت به ناامن کردن استان الانبار اقدام کنند.

هدف اصلی آمریکایی‌ها از ایجاد ناامنی دوباره در استان الانبار، اختلال در مسیر جاده راهبردی «تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه» است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید و می‌تواند معادلات را در غرب آسیا تغییر دهد.

آمریکایی‌ها در مجموع به بهانه‌های مختلف از جمله مبارزه با داعش و آموزش عشایر موفق شده‌اند نفوذ نظامی را در استان الانبار عراق افزایش دهند و در نهایت این مسئله به تقویت تروریست‌هایی منجر شده که در راستای اهداف آنان (اختلال در جاده تهران - مدیترانه) گام بر می‌دارند.

بدون شک این سوال مطرح می‌شود چرا نیروهای عراقی نسبت به آموزش عشایر اقدام نمی‌کنند تا از نفوذ آمریکایی‌ها جلوگیری شود که در پاسخ باید گفت: تعامل برخی از عشایر با دولت حداقلی است و البته همین عشایر مخالف تروریست‌ها و ناامن کردن استان الانبار هستند و به همین دلیل با آمریکایی‌ها همکاری کردند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که برای ناکام گذاشتن طرح جاده تهران - مدیترانه فقط تقویت کردن تروریست‌ها و ایجاد ناامنی در استان الانبار کافی نیست و باید به سمت نقطه مرزی مشترک با سوریه یعنی همان گذرگاه مرزی القائم عراق حرکت کنند.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با انتقال نیرو و ارسال تجهیزات نظامی از خاک اردن به پایگاه‌های نظامی «عین الاسد و ۲۲» استان الانبار، (به بهانه آموزش عشایر) درصدد هستند به مواضع نیروهای بسیج مردمی در منطقه «القائم» نزدیک شوند.

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروهای بسیج مردمی در استان الانبار در منطقه القائم واقع شده و ناامنی‌های روزهای گذشته در این محور بهانه‌ای برای نزدیک شدن آمریکایی‌ها به این منطقه است چرا که درصدد هستند تحرکات نیروهای بسیج مردمی را در این بخش رصد کنند.

آمریکایی‌ها به شدت از راه اندازی جاده تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه نگران هستند و این احتمال وجود دارد برای نزدیک شدن بیشتر به نیروهای بسیج مردمی و در نهایت قطع ارتباط گذرگاه القائم با سوریه از تروریست‌های داعش برای ناامن کردن مرزهای مشترک این دو کشور بیشتر حمایت کنند.

به گزارش مشرق، دولت عراق و نیروهای مسلح این کشور از اهمیت و نتایج اقتصادی و سیاسی جاده «تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه» آگاه هستند و همین مسئله باعث شده تدارکات لازم نظامی و سیاسی را برای مقابله با تهدیدها پیش بینی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر: 965301 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
معنی اینهمه فشار امریکا برای مردم ایران قابل حل نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین