پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
بهترین سرمایه‌گذاری در شرایط رکودی برای کسانی که به بازارهای جهانی دسترسی دارند خرید طلا، ین ژاپن، فرانک سوییس، اوراق قرضه ده ساله ژاپن و امریکا است.

شعارسال: اخیرا نشانه‌های رکود در بازار جهانی بارزتر شده‌اند. بعضی از این نشانه‌ها به شرح زیرند:

- ۱ قیمت نفت و بسیاری دیگر از کالاها کاهش یافته است. نفت قدرت افزایش ندارد و با هر بار افزایش در یک یا دو روز قدرت خود را از دست می‌دهد و ریزش را تجربه می‌کند.

 -۲ پول‌هایی که برای دوران رکود جذابیت دارند در حال افزایشند. همان طور که مدت شش ماه است که روی افزایش ین تاکید شده است، ین همچنان در حال افزایش است. قبلا با هر ۱۱۴ ین میشد یک دلار امریکا را خرید و امروز با هر ۱۰۸ ین می‌توان یک دلار امریکا را خرید.

- ۳ ارزهایی که به کالاها وصلند، همانند دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار نیوزیلند، رئال برزیل و .... همه در حال کاهشند. این کاهش نشانه بسیار قوی برای کاهش نرخ رشد و گسترش رکود است.

 ۴ -بازدهی اوراق قرضه در چند سال گذشته به تدریج کاهش داشته است و اخیرا به زیر بازدهی زمانی که ترامپ رئیس جمهور شد رسیده است. در چهار ماه گذشته بازدهی اوراق قرضه به طور مستمر در حال کاهش بوده است.

- ۵ بیشتر آمارهای اقتصادی قدرتمندترین اقتصاد جهان، یعنی امریکا، در حال ضعیف شدن است.

 -۶بانک‌های مرکزی بعد از چند سال شروع به کاهش نرخ بهره کرده‌اند. ابتدا رزرو بانک نیوزیلند و در این هفته بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را کاهش دادند. گفتگوهای پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا نیز نشان داد که امریکا نه تنها نرخ بهره را دیگر افزایش نمی‌دهد بلکه به احتمال زیاد در سال جاری میلادی ممکن است دو بار نرخ بهره را کاهش دهد.

 در نتیجه احتمال رکود در بازارجهانی بیشتر شده است و بنابراین پیش بینی‌های بالای هفتاد دلار برای نفت ( نفت امریکا) بسیار خوشبینانه تلقی می‌شود.

 بهترین سرمایه‌گذاری در شرایط رکودی برای کسانی که به بازارهای جهانی دسترسی دارند خرید طلا، ین ژاپن، فرانک سوییس، اوراق قرضه ده ساله ژاپن و امریکا است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری فولاد ایران ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 ، کدخبر:  50043 www.ifnaa.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین