پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران اظهار داشت: مسئولان اگر خواهان اشتغالزایی هستند بایستی با ارائه خدمات بانکی (وام) موجبات تولید گل را افزایش دهند تا منجر به صادرات گردد که صادرات هر شاخه گل باعث ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در کشور می شود.

شعارسال: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران اظهار داشت: مسئولان اگر خواهان اشتغالزایی هستند بایستی با ارائه خدمات بانکی (وام) موجبات تولید گل را افزایش دهند تا منجر به صادرات گردد که صادرات هر شاخه گل باعث ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در کشور می شود.

اکبر شاهرخی گفت: مغازهای گل فروش هر ساله ضمن پرداخت اجاره بهاء، مالیات های سنگین، پرداخت ماهانه حامل های انرژی، عوارض مشاغل، پسماند و … حق استفاده تجاری را دارند و سهم خود را به کشور می پردازند حال آنکه دست فروشان و وانتهای گل فروشی با استقرار در مکانهای نزدیک و یا حتی کنار این واحدها مبادرت به فروش گل می نمایند بدون آنکه کوچکترین ماده قانونی را رعایت و یا تحت پوشش اتحادیه باشند و موجب ایجاد معضل شهری شده اند.

او تصریح کرد: متاسفانه شهرداری با اخذ مبالغ غیرقانونی اجاره و فرصت فعالیت به این افراد را فراهم می کند؛ لذا از مسئولان می خواهم اگر خواهان اشتغالزایی هستند بایستی با ارائه خدمات بانکی (وام) موجبات تولید گل را افزایش دهند تا منجر به صادرات گردد که صادرات هر یک گل باعث ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در کشور می شود.

شاهرخی بیان کرد: صنف تلاشگر و پر قدمت گل فروش بیش از کسب و کار به ترویج زیباسازی شهر مشغول هستند و موجبات آرامش شهروندان را فراهم می کنند؛ چرا که شهرها با توجه به ساختاری که دارند از طبیعت دور بوده و این صنف می تواند با ایجاد آرامش روانی، شهر را جذاب نماید.

او تاکید کرد: متاسفانه مدتی است که افراد فرصتطلب با غصب زمینهای بلاصاحب و تصرف زمینهای مجهولالسند اقدام به فروش گل و گیاه و احداث سازه های گل خانه ای به منظور استفاده با کاربری تجاری که غالباً مجوز ندارند نموده اند از جمله این مکانها خیابان شهید گل شناس در منطقه ۱۴ شهرداری می باشد که موجب شکایت بسیاری از مردم شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه ادامه داد: این کار موجب اختلال و ضرر و زیان فاحش به اعضای این صنف شده است و با عنایت به اینکه اعضای این صنف تحت پوشش قانون نظام امور صنفی و اتحادیه هستند و حق عضویت، مالیات و عوارض می پردازند در چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

او در ادامه افزود: حذف حدود صنفی از معضلاتی است که در چند سال اخیر موجب رکود و کسادی صنف گل فروش شده است، این تصمیم بدون کارشناسی اخذ گردیده که نه تنها باعث اشتغال نشده بلکه موجب رکود نیز شده و صدمات فراوانی به صنف وارد کرده است.

شاهرخی در پایان تصریح کرد: در تصمیماتی که برای اصناف گرفته می شود باید با اتحادیه های مربوطه مشورت نمایند تا شهر و شهروندان بامشکل مواجه نشوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت اتاق اصناف تهران  ، تاریخ انتشار:20  خرداد 1398 ، کدخبر:18140 ،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین