پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور تدوین شده و برای تصویب به هیئت دولت ارسال شده است.

شعارسال: مرتضی اکبرپور روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان گلستان با حضور مدیران دستگاه های اجرائی استان اظهارکرد: در جلسه شورای عالی بحران 30 خرداد ماه به ریاست وزیر کشور و با حضور وزراء و مسئولان مرتبط، موضوع اطفای حریق جنگل‌ها و ریزگردها بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه کشور به 4 منطقه تقسیم شد تا در هر نقطه بالگرد و امکانات هوایی مستقر شود.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تفاهم نامه ای نیز ستاد مدیریت بحران کشور با وزارت دفاع امضاء کرده که از امکانات نیروهای هوایی در سراسر کشور نیز در اطفاء و مهار آتش‌سوزی استفاده خواهد شد.

اکبرپور گفت: طرح جامع پیشگیری و احیاء مناطق جنگلی کشور که دچار حریق شده تدوین و به امضای 4 وزیر کشور، دفاع، جهادکشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست رسیده و برای تصویب هیئت دولت ارسال شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح 5 ساله اعتبارات خوبی برای استان‌ها و دستگاه‌های اجرائی مرتبط با حریق در جنگل‌ها اختصاص یافته است.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: براساس تحقیق انجام شده علت 98 درصد حریق ها در جنگل‌های کشور عامل انسانی بوده و باید این موضوع توسط دستگاه‌های اجرائی مرتبط مدیریت شود.

اکبرپور افزود: جنگل‌ها سرمایه‌های ملی هستند و باید راهکارهای مناسب اندیشیده شود و باید منافع مردم روستاهای حاشیه نشین جنگل تأمین شود و در برخی تصمیمات درباره این مناطق تجدیدنظر شود.

وی تصریح کرد: باید از امکانات و توانمندی جوامع محلی بهره‌گیری کرد و ازمردم برای این امر استفاده کرد و باید پیشگیری اولویت کار همه باشد.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در تفاهم نامه‌ای با وزارت دفاع نیز سیستم‌های پایش در جنگل‌های کشور نصب شده که به حریق و گرما حساس است و هشدار لازم را می‌دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13تیر1395، کدخبر: 95040107596: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین