پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در توصیه به والدین گفت: هر گونه تغییرات رفتاری در اعضای خانواده اعم از نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید چرا که ممکن است نشانه ای از مصرف آن ها به مواد مخدر باشد براین اساس با رفتار متناسب و به موقع می توان در کاهش موارد اعتیاد موثر بود.
شعار سال: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در توصیه به والدین گفت: هر گونه تغییرات رفتاری در اعضای خانواده اعم از نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید چرا که ممکن است نشانه ای از مصرف آن ها به مواد مخدر باشد براین اساس با رفتار متناسب و به موقع می توان در کاهش موارد اعتیاد موثر بود.

سردار محمد مسعود زاهدیان در پاسخ به این سوال که علائم رفتاری در نوجوانان و جوانانی که احتمالاً مواد مخدر استفاده کنند، چیست؟ تا والدین ضمن شناخت این علائم بتوانند به موقع برای درمان فرزندان خود، اقدام کنند، افزود: تغییرات رفتاری در مصرف کننده مواد مخدر متفاوت است بر این اساس ممکن است فردی کم خواب، دیگری پرخواب، یک نفر کم حرف و دیگری پرحرف شود. خانواده‌ها باید توجه کنند نه تنها در مصرف گل بلکه در سایر مواد مخدر تغییرات رفتاری به وجود آید علاوه بر این مواردی دیده می‌شود که خانواده‌ها باید نسبت به آن حساس باشند، به عنوان مثال ممکن است در خانه وسیله‌ای ناپدید شود، والدین باید تعداد گم شدن وسائل خانه یا کم شدن پول و محتویات جیب اعضای خانواده را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: از دیگر علائم افراد مصرف کننده بویژه در نوجوانان و جوانان پرخوری یا بی اشتهایی، گوشه گیری، پرخاشگری، عکس العمل شدید نسبت به رفتار خانواده، کناره گیری از درس در افراد درس خوان است افراد مصرف کننده تحمل ۵ دقیقه نشستن پای تلویزیون را ندارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مهم‌ترین لایه‌ای که می‌تواند از اعتیاد پیشگیری کند، خانواده است خانواده باید ببیند، چه تغییری در اعضای خانواده به وجود آمده است تا متناسب با آن عکس العمل نشان دهد نه اینکه با یک رفتار نامتناسب باعث تشدید و ترویج مصرف و گرایش فرد سالم به سمت مصرف مواد شود.

    هموطنان پلیس را در پیشگیری از اعتیاد یاری کنند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: همه ما نسبت به محیط جامعه مسئولیت اجتماعی داریم که در راستای مسئولیت اجتماعی مداخلات ما می‌تواند، موثر واقع شود به ویژه کمک به افرادی که زمینه اعتیاد در آن‌ها وجود دارد در بسیاری از مواقع در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند، موثر واقع شود.

زاهدیان اضافه کرد: اگر رئیس شرکت، مسئول یک کارخانه، مدیر مرکز دولتی، معلم یا مدیر مرکز آموزشی هستید و با افرادی که مستعد بروز اعتیاد هستند، برخورد دارید، بدانید که مداخله به موقع شما و گرفتن مشاوره از متخصصان امر می‌تواند به حفظ افرد و کاهش معتادان در کشور موثر باشد.

وی از هموطنان خواست در هر شغل و موقعیت اجتماعی هستند، چنانچه با این مسائل برخورد می‌کنند درب پلیس مبارزه با مواد مخدر به روی آنها باز است و تا با مراجعه حضوری از مشاوره‌های لازم به این افراد ارائه بهره مند شوند.

زاهدیان اضافه کرد: در کنار ما معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و کلانتریها در شهرها فعال هستند و این مراکز نیز می‌تواند کمک کنند تا افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب را هدایت کرده و به سمت صلاح و خیر سوق دهند.

وی گفت: از هموطنان می‌خواهیم در این امر خیر مشارکت کنند چرا که بلای اعتیاد می‌تواند برای هر یک از ما پیش بیاید، مهم این است که زمینه‌های بروز را به موقع مهار و پیشگیری‌های لازم را اعمال کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398، کدخبر: 83349616 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
متاسفانه سن اعتیاد در کشور بسیار پایین اومده و اگر خانواده ها حواسشون نباشه خانواده درگیر مقوله وحشتناکی میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین