پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
از هفته گذشته با ثبات نرخ ارز قیمت خودرو کاهش یافته است. در حال حاضر هم خریدران و هم فروشندگان دست نگه داشته‌اند و منتظر ثبات قیمت‌ها هستند.
شعارسال: بررسی جدیدترین قیمت محصولات مختلف در بازار از کاهش چشمگیر قیمت‌ها حکایت دارد وخرید و فروش خودرو نسبت به هفته گذشته همچنان با روند کاهشی قیمت‌ها روبه‌رو است.

نرخ ارز مدتی است که روند نزولی به خود گرفته و بر همین مبنا تصور می‌شود قیمت‌ها در بازار خودرو نیز تعدیل شود، با این حال شرایط در بازار خودرو تحت حواشی مربوط به طرح‌های ساماندهی بازار خودرو و نامه معاون اول رییس جمهور برای کاهش قیمت‌ها، به گونه دیگری پیش می‌رود و همه چیز در این بازار راکد مانده است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر هم خریدران و هم فروشندگان دست نگه داشته‌اند، پایین آمدن نرخ دلار فروشندگان را برای فروش منصرف کرده و از سویی خریداران واقعی هم منتظر هستند تا ببینید آیا شورای رقابت باعث کاهش و پایین آمدن بیشتر قیمت‌ها می‌شود یا خیر.

غلامحسین قاسمیان نائب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ می‌گوید: علت کاهش بهای خودرو را نباید به افت قیمت ارز مرتبط دانست، زیرا عدم تقاضا در بازار موجب کاهش قیمت‌ها شده است. اگر قیمت دلار از ۱۴ هزار تومان به ۷ یا ۶ هزار تومان می‌رسید می‌توانست روی قیمت خودرو اثر داشته باشد، اما کاهش هزار تومانی قیمت دلار و رسیدن آن از ۱۳ هزار تومان به کانال ۱۲ هزار تومان چندان تاثیری روی قیمت خودرو و کاهش نرخ‌ها نداشته است.

او معتقد است این افت قیمت‌ها در بازار تنها با کاهش تقاضا در بازار رخ داده و اینکه قدرت خرید مردم کم شده و استقبالی از خودروها با این قیمت‌های نجومی نمی‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ تا ماه‌های گذشته با افزایش قیمت انواع خودرو‌ها کسی تمایل به فروش خودرو نداشت، اما امروز روند کاهشی قیمت‌ها عاملی شده تا فروشنده در بازار وجود داشته باشد اما خبری از مشتری نیست. فروشندگان خودرو معتقدند همچنان عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز به‌کندی انجام می‌شود، اما بسته شدن سایت‌های فروش خودرو و آگهی‌های غیرمنطقی در فضای مجازی باعث شده نرخ‌های خلاف واقع خودرو در بازار عنوان نشود.

در حال حاضر کاهش قیمت در خودرو‌های داخلی به مدار ۱۸میلیون تومان رسیده است؛ به‌نحوی که قیمت ساندرو استپ‌وی از ۲۰۵ میلیون به ۱۸۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات از ۱۷۹ میلیون به ۱۶۰میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۸۳ میلیون به ۷۸ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس از ۸۶ میلیون به ۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۶ میلیون به ۸۲ میلیون تومان، H30 از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۱۶میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۱۶ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید ۱۱۱ با کاهش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۵۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار با کاهش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان معامله قرار می‌گیرد.

در همین حال سایپا ۱۱۱ و ۱۳۲ سه میلیون تومان و تیبا دو و کوییک اتوماتیک نیز سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و این دو خودرو نیز کاهش قیمت داشته‌اند.

وانت زامیاد نیز شاهد کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت بوده و آریو دنده‌ای نیز ۹ میلیون تومان ارزان شده است و چانگان نیز شاهد ریزش ۱۴ میلیون تومانی قیمت بوده و آریو اتوماتیک نیز ۱۸ میلیون تومان ارزان شده است. کیا سراتو و سیتروئن C. ۳ نیز بیشترین کاهش قیمت را با ۲۳ میلیون تومان به خود اختصاص دادند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 ، کدخبر: 177844 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین