پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
پاسخ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در چهارمین نشت خبری با اصحاب رسانه به سوالی در خصوص تجمع تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری در مقابل سازمان سنجش را مشاهده می‌کنید.

شعارسال: پاسخ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در چهارمین نشت خبری با اصحاب رسانه به سوالی در خصوص تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری که در مناطق سیل زده ساکن بودند، اخیرا مقابل سازمان سنجش تجمع کردند و دو نفر از نمایندگان آنان از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده و اعلام گردیده که از سوی دادستانی در خصوص بازداشت‌ها مجوز داشته اند، اکنون بازداشتی‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قانون و مقررات اجازه نمی‌دهد دادستانی پیشاپیش، دستور بازداشت صادر کند و چنین دستوری از ناحیه دادستان صادر نشده است.

وی ادامه داد: پلیس به عنوان ضابط در جرائم مشهود وظیفه ذاتی دارد و نیاز نیست دستوری از دادستان داشته باشد. اگر جرم مشهودی اتفاق افتاد که برخی از تجمعات به لحاظ اخلال در نظم عمومی و مطالبی که ممکن است افترا و نشر اکاذیب یا هر عنوان مجرمانه‌ای در آن یافت شود، چنین است، آنگاه که مصداق جرم مشهود باشد، پلیس وظیفه دارد نسبت به این جرم رسیدگی کند و دستگیر کند و اجازه داده شده ٢٤ ساعت هم تحت نظر قرار دهد و بعد موضوع را به مرجع قضایی منعکس کند که در این ارتباط در مرجع قضایی نه پرونده‌ای تشکیل شده و نه دستوری مبنی بر دستگیری و بازداشت صادر شده است و تا الان کسی به دادسرا معرفی نشده است.

تعداد بازدید : 5

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 21خرداد1398 ، کدخبر: 524567: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین