وی با بیان اینکه میزان صادرات در سالهای گذشته حدود ۴ میلیارد دلار بود، افزود: ظرفیتهای خوبی برای افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در بازار جهانی محصولات کشاورزی وجود دارد و افزایش ۲۰ درصدی آن در برنامه جهاد کشاورزی قرار دارد.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، اولویت این وزرات خانه را برند سازی و راه اندازی زنجیرههای عرضه اعلام کرد و گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی باید انگیزههای مالی برای صادر کنندگان ایجاد شود و افرادی که در ساز و کارهای نوین این وزرات خانه شرکت میکنند در اولویت هستند.
شجری با بیان اینکه هرگاه با مازاد محصولات کشاوزی مواجه به فکر صادرات آن محصول به خارج می افتیم ،افزود: برای توسعه صادرات متناسب با نیاز مصرفکننده خارجی باید تولید کرد و به سمت تقاضامحوری صادرات گام برداشت.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 ، کدخبر: 6964706 ، www.yjc.ir