پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: از ۵۰۰ میلیون یورو اختصاص داده شده به زنجیره تامین دارو در سال گذشته، سهمی به داروخانه‌ها نرسیده است.

شعار سال: محمد باقرضیابا اشاره به نامنظم بودن پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر، اظهار داشت: نباید تصور کرد که بحران دارو، صرفاً مختص به بخش‌های تولید یا واردات است، داروخانه‌های سراسر کشور نیز شدیداً گرفتار این مشکل هستند و بیم آن می‌رود که بحران اقتصادی ناشی از تأخیر در پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه گر، توان داروخانه‌ها را برای ارائه خدمات مطلوب، آنچنان کاهش دهد که به نارضایتی مردم و پزشکان منجر شود.

وی ادامه داد: در این خصوص انجمن داروسازان ایران، مکاتبات متعددی با مسئولان وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشته است و اخیراً نیز مجدداً موضوع را به ریاست جمهوری منعکس کردیم.

ضیا تصریح کرد: در نامه اخیر به رئیس جمهور تاکید کرده ایم که به رغم مراجعات و مکاتبات متعدد انجمن داروسازان ایران با دفتر رئیس جمهور، وزرا و مسئولین ذی ربط در رابطه با مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت و ارجاع نامه‌ها از سوی دفتر ریاست جمهوری با تاکید فوریت حل مشکل به مدیران سازمان‌های ذی ربط، متأسفانه مدیران سازمان‌های تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، وقعی به دستورات صادر شده ننهاده و کماکان بیش از شش ماه به داروخانه‌ها بدهی دارند.

رئیس انجمن داروسازان ایران، در خصوص ۵۰۰ میلیون یورو اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی برای کمک به زنجیره تأمین دارو، اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته از این مبلغ، سهمی به داروخانه‌ها به عنوان آخرین حلقه این زنجیره که به طور مستقیم با بیماران ارتباط دارند، نرسید و ظاهراً باید داروخانه‌ها به تنهایی تمام بار مشکلات نظام دارویی را به دوش بکشند.

به گفته ضیا، گردش سرمایه داروسازان و بی توجهی به این بخش ضمن حذف نقدینگی از چرخه مالی داروخانه‌ها، قدرت خرید مجدد دارو و ملزومات را از آنها سلب می‌نماید.

وی تاکید کرد: این مشکلات قطعاً تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که مهم ترین عارضه آن ایجاد اختلال در چرخه مالی زنجیره تولید، تامین و توزیع دارو خواهد بود و در نامه اخیر، هشدارهای مربوطه را به صراحت به اطلاع رئیس جمهور رسانده ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دارایان، تاریخ 20 خرداد 98، کد مطلب: 22478:www.daraian.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین