پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
در کجای دنیا متقاضیان شرکت در یک نشست را هرج و مرج طلب می‌نامند آن هم از زبان نماینده عالی دولت؟ و به آنها، تحت عنوان ناآرام کردن استان، افترا می زنند؟ آنانی که از حامیان شعار زنده باد مخالف من بودند، چرا در برزخ آزمون تحقق آن مردود شدند؟! هرچند که تجربه نشان داده که از شعار تا عمل این قشر فاصله است، اما تقدیر بر آن شد که نیت هایشان بر مردم آشکار شود و تناقض در بیان و عملشان تجلی یابد.

شعارسال: در کجای دنیا متقاضیان شرکت در یک نشست را هرج و مرج طلب می‌نامند آن هم از زبان نماینده عالی دولت؟ و به آنها، تحت عنوان ناآرام کردن استان، افترا می زنند؟ آنانی که از حامیان شعار زنده باد مخالف من بودند، چرا در برزخ آزمون تحقق آن مردود شدند؟! هرچند که تجربه نشان داده که از شعار تا عمل این قشر فاصله است، اما تقدیر بر آن شد که نیت هایشان بر مردم آشکار شود و تناقض در بیان و عملشان تجلی یابد.

مصطفی سالاری که از بدو ورود به استان گیلان تلاش کرده بود به جای عیان کردن مواضع سیاسی خود، صرفا خود را یک عملگرای بوروکراتیک نشان دهد، در پی حضور آذر منصوری، از محکومین حوادث انتخابات ۱۳۸۸ به منظور سخنرانی در رشت و تجمع جمعی از جوانان انقلابی به منظور شرکت در این نشست که با ممانعت برگزار کنندگان همراه شد، چهره خود را عیان کرد و با محکوم کردن منتقدین و مخالفین، خوش خدمتی خود را به جریان اصلاحات نشان داد.

وی در حالی صحبت از قانون و قانونگرایی می کند که بررسی کارنامه وی در طول حضورش در منصب استانداری گیلان، او را به عدولگری برجسته از قوانین، در مقایسه با سایر استانداران گیلان، بدل ساخته است. حال سوال این است که چگونه وی که در قبال انحرافات خود از قوانین حتی به وزارت متبوعش پاسخگو نیست، چنین داد قانونگرایی سر می دهد و گریبان چاک می زند؟

بی تردید بر اساس قانون اساسی، آزادی بیان جز حقوق اساسی هر فرد ایرانی است، اما همین اصل نیز به منتقدین اجازه بیان آراء و اندیشه های خود را می دهد. چگونه نماینده عالی دولت در استان، صرفا جناح حاکم را ذیحق دانسته و امر به معروف و نهی از منکر منتقدین را هرج و مرج می نامد؟! چه زود آشکار شد دست پنهان استاندار در لق لقه کردن این عبارت مقدس که برای امیال دنیوی آن را مستمسک قرار داده است؟!

در کجای دنیا متقاضیان شرکت در یک نشست را هرج و مرج طلب می‌نامند آن هم از زبان نماینده عالی دولت؟ و به آنها، تحت عنوان ناآرام کردن استان، افترا می زنند؟ آنانی که از حامیان شعار زنده باد مخالف من بودند، چرا در برزخ آزمون تحقق آن مردود شدند؟! هرچند که تجربه نشان داده که از شعار تا عمل این قشر فاصله است، اما تقدیر بر آن شد که نیت هایشان بر مردم آشکار شود و تناقض در بیان و عملشان تجلی یابد.

وقتی عدول از قوانین به رویکرد روزانه نماینده عالی دولت تبدیل شود، دیگر شنیدن حرف قانون سخت و قبض آن مبتنی بر تفاسیر سلیقه ای و شخصی، رویه های ناصوابی را پدید می آورد. جناب سالاری بهتر بود کمی تامل و تفکر می کردند و حداقل در جلسه شورای تامین استان نظرات اعضا را می پرسیدند تا به حقیقت موضوع پی ببرند، نه آنکه برای دفاع کورکورانه از جریانی خاص، اصطلاحا کُت بکنند و در تناقض با دیدگاه های ابرازی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و حکومت مردم بر مسئولین!، وجوهی دیگر از خود را به مردم معرفی نمایند. در تناقض سخنان سالاری همین بس که تعرض به یک بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر را نادیده گرفت و علیرغم سخنرانی های پر شور خود، این موضوع را مشمول اولویت، در قیاس با حضور آذر منصوری در رشت ندانست.

کم تجربگی استاندار گیلان و خامی سیاسی وی که مورد اشاره برخی از نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته است، در سال منتهی به انتخابات، بیم ها را افزایش می دهد و خود محوری در تصمیم گیری، ابهام در مدیریت چالش ها و تهدیدها را می افزاید که امید است ریش سفیدان و عقلای این استان عجالتا تدبیر و امیدی برای نماینده دولت تدبیر و امید بنمایند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان ، تاریخ انتشار : 24 خرداد 98، کد خبر: 42995،www.rooydadegilan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
خلاصه باید یه چیزایی بگن که ماله کشی بشه دیگه والا حقایق همیشه پنهان میمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین