پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هر پویش ملی از جمله کنترل فشار خون، تنها بخشی از یک فرآیند مشارکت طلبانه و اثربخشی پرشور است که علاوه بر اهداف مستقیم خود، موجب ارتقای سواد سلامت جامعه می‌شود و اثرات اجتماعی قابل احصایی در فرایند جامعه پذیری و ایجاد حس تعلق اجتماعی خواهد داشت که نتایج آن حتی از حوزه سلامت فراتر می‌رود.

شعارسال: رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هر پویش ملی از جمله کنترل فشار خون، تنها بخشی از یک فرآیند مشارکت طلبانه و اثربخشی پرشور است که علاوه بر اهداف مستقیم خود، موجب ارتقای سواد سلامت جامعه می‌شود و اثرات اجتماعی قابل احصایی در فرایند جامعه پذیری و ایجاد حس تعلق اجتماعی خواهد داشت که نتایج آن حتی از حوزه سلامت فراتر می‌رود.

 کیانوش جهانپور درباره پویش ملی کنترل فشار خون بالا افزود: روند تحولات اجتماعی در ایران هر روز بیش از پیش سلامت را به یک مطالبه اصلی اجتماعی مبدل می‌کند و رویکرد پیشگیرانه در مدیریت سلامت و سیاست‌گذاری سلامت محور عملاً به یک مطالبه ملی مبدل شده است. پویش ملی کنترل فشار خون با درک درست این مطلب طراحی شده و به مرحله اجرا در آمده و در واقع این پویش جزیی از یک برنامه کلان ملی برای سمت و سوی علمی دادن به این مطالبه است و در گام‌های بعد شاهد شکل گیری پویش‌هایی با موضوع معضلات اصلی سلامت عمومی با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان خواهیم بود.

وی بیان کرد: پویش یا بسیج، حرکت و فعالیت پیگیر در جست‌وجوی هدف یا اهداف فراگیر و یک دعوت همگانی است برای نیل به اهداف معین اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی و سیاسی یا ترکیبی از این موارد. بسیج یا پویش ملی از یک نیاز و تلاش برای رسیدن به هدفی که رافع بخشی از آن نیاز خواهد بود کلید می‌خورد و افراد و نهادها با این دعوت به کاروان انسان‌های همسو و موافق با هدف می‌پیوندند.

رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی پویش ملی کنترل فشار خون اظهار داشت: سلامت هدف مشترک و مطالبه مورد وفاق و محل اتفاق است. هر کمپین موفقی، پیوسته یا وابسته به یک سازمان طراح و دیده بان است و رابطه پویش ملی کنترل فشار خون با وزارت بهداشت نیز بر این مبنا تعریف شده و تنها طراحی، پشتیبانی و رصد و ارزیابی این پویش ملی با مجموعه وزارت بهداشت است و در واقع این مردم و سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف هستند که در جای جای این کشور اجرا، بسط و نهادینه شدن اهداف این پویش را جامه عمل می‌پوشانند.

پویش ملی کنترل فشار خون با سنجش فشار خون کلیه هموطنان بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و بیماران کلیوی در بیش از ۳۶ هزار خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات سلامت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و محل‌های تجمع و تردد مردمی در سراسر کشور تا ۱۵ تیر ماه در جریان است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشک ، تاریخ انتشار :23  خرداد 98، کد خبر:11602 www.iranmd.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین