پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
بر اساس مصوبه کمیته المپیک، این کمیته در مجموع ۱۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان تخصیص به فدراسیون‎ها خواهد داشت. کشتی و تکواندو با دریافت بیش از دو میلیارد تومان بیشترین سهم را دارند.
شعار سال: بر اساس مصوبه کمیته المپیک، این کمیته در مجموع ۱۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان تخصیص به فدراسیون‎ها خواهد داشت. کشتی و تکواندو با دریافت بیش از دو میلیارد تومان بیشترین سهم را دارند.

کمیته ملی المپیک از میان سه گزینه پیش رو برای بودجه سال جاری فدراسیون ها و با اعمال نظر اعضای هیات اجرایی، در مورد تصویب بودجه با افزایش ۱۰ درصدی به نتیجه رسید.

البته که شرایط برای فدراسیون‌های المپیکی تا حدی متفاوت است؛ این دسته فدراسیون ها می توانند متناسب با میزان دریافتی کمیته از خزانه و با توجه به برنامه عملیاتی خود برای کسب سهمیه المپیک از تخصیص بالاتری - در حد سقف تعیین شده - برخوردار شوند اما به صورت کلی دریافت بودجه سال ۹۷ با اعمال ۱۰ درصد افزایش برای همه فدراسیون ها یکسان خواهد بود و همه آنها باید فعلاً روی این تخصیص حساب کنند.

کشتی، تکواندو و وزنه برداری بالای دو میلیارد می گیرند

بر این اساس همچون سال گذشته کشتی و تکواندو بیشترین دریافتی را از کمیته ملی المپیک خواهند داشت. بودجه مصوب سال گذشته کمیته ملی المپیک برای این دو فدراسیون به ترتیب ۲ میلیارد و یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بود. این بودجه با اعمال ۱۰ درصد افزایش مورد نظر برای سال جاری به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کشتی و ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان برای تکواندو افزایش خواهد یافت.

وزنه برداری هم سومین فدراسیون با تخصیص بالا از کمیته ملی المپیک است. بودجه این فدراسیون از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون سال گذشته به ۲ میلیارد و ۴۶ میلیون برای سال جاری افزایش پیدا کرده است.

سایر فدراسیون ها اما کمتر از دو میلیارد دریافتی از کمیته ملی المپیک خواهند داشت. بسکتبال، تیراندازی، دوومیدانی، قایقرانی، کاراته و ووشو بالای یک میلیارد تخصیص دارند و بودجه سایر فدراسیون ها هم با توجه به جایگاه و برنامه‌های شان، کمتر از این سقف تصویب شده است.

در میان فدراسیون ها سه فدراسیون کارگری، دانش آموزی و دانشگاهی کمترین دریافتی را از کمیته ملی المپیک خواهند داشت. برای هر یک از این سه فدراسیون ۵۵ میلیون تومان تصویب شده است.

بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون ها در سال جاری که سال کسب سهمیه المپیک به حساب می‌آید، به شرح زیر است: (برحسب تومان)



بودجه «صفر» برای فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط تخصیص کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال با دیگر فدراسیون ها متفاوت است طوریکه برای این فدراسیون بودجه مصوبی در نظر گرفته نمی‌شود اما در صورت ارائه درخواست و فراهم بودن شرایط، از مساعدت مالی امتناع نمی‌شود. کما اینکه سال گذشته هم کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال کمک مالی داشت اما خارج از بودجه مصوب برای فدراسیون ها.

کمک مالی کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال در واقع برای حمایت از تیم فوتبال امید که تیم المپیکی به حساب می‌آید، انجام می‌شود. بر همین اساس سال گذشته کمیته ملی المپیک ۲۴۰ میلیون تومان برای کمک به تیم امید که بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را در پیش داشت، کمک کرد.

البته امسال هم تیم فوتبال امید درگیر رقابت‌های انتخابی المپیک خواهد بود که زمستان و در مرحله نهایی برگزار می‌شود. تیم امید ایران که به سختی مرحله نخست انتخابی المپیک را پشت سر گذاشت با قرار گرفتن در سید چهارم این رقابت‌ها (مرحله نهایی) کار سختی پیش رو دارد.

در هر صورت بودجه‌ای برای فدراسیون فوتبال و کمک به تیم امید توسط کمیته ملی المپیک پیش بینی نشده اما اینکه همچون سال گذشته کمک مالیِ کمیته ملی المپیک به این فدراسیون و تیم هم برسد، دور از ذهن نیست.

کل بودجه تخصیصی کمیته به فدراسیون ها

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی بودجه کمیته ملی المپیک برای سال جاری ۷۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده اما در بودجه ابلاغی این رقم با کاهش چهاردرصدی مواجه شد. بدین ترتیب ۷۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان کل اعتباراتی است که کمیته ملی المپیک می‌تواند از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور دریافت کند.

بر اساس بودجه مصوب برای فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک از مجموع بودجه مصوب سال جاری خود باید ۱۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان در اختیار فدراسیون ها قرار دهد البته به شرط تخصیص کامل بودجه از سوی خزانه دولت.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398، کدخبر: 4636739 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
انشاله که با این تخصیص بودجه ها کار اساسی هم برای ورزش انجام بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین