پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
طیبه سیاوشی از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است یا خیر؟
شعار سال :از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است یا خیر؟

طیبه سیاوشی در مورد مسائلی که در روزهای اخیر در مورد مقابله با بی‌حجابی و برخورد با آن مطرح می شود گفت: حجاب موضوعی است که باید به آن اعتقاد و باور داشته باشید  که به آن عمل کنید، در غیر این صورت قانون و مقررات است که شما را به رعایت کردن آن موظف می‌کند و در ایران نیز به این شکل است؛ یعنی کسانی هستند که حجاب را به دلیل مسائل شرعی باور دارند و رعایت می کنند و عده ای نیز بر اساس قانون آن را رعایت می کنند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در ابتدای انقلاب تقویت باورهای مذهبی و مسائل فرهنگی که حول محور انقلاب مطرح بود باعث شد که بسیاری از افراد حجاب‌شان را حتی چادر انتخاب کنند ولی در سال‌های بعد اینگونه اقدامات فرهنگی و ایجابی کمرنگ شد.

عضو فراکسیون امید افزود: مباحثی که در روزهای اخیر تحت عنوان دادسرای ارشاد مطرح شد در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت ‌‌و حتی کسانی که معتقد هستند باید از ظرفیت مردم برای ارائه گزارش استفاده کرد در عین حال مطرح كردند  که این موضوع ابعاد فسادآمیز هم دارد؛ یعنی ممکن است مردم تشخیص درست ندهند، گزارش غلط بدهند، انتقام جويي ها زياد شود و به نوعي بين كساني كه معتقد به حجاب هستند و كساني كه اين اعتقاد را ندارند تقابلي بوجود آيد؛ كه اين مسئله باعث ايجاد ناامني در كشور مي شود.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: ورود پيش بيني نشده، غيراصولي و كارشناسي نشده جمعيتي كه به زعم آنها مردم هستند و گاها هم مردم نيستند به مسئله حجاب درست نيست و اين خودش تقابل را زياد مي كند ضمن اينكه اين افراد كه قرار است گزارش ارائه دهند مورد اعتماد كدام دستگاه هستند؟

نماینده مردم تهران افزود: زماني كه جامعه از يكسري موارد حادتري رنج مي برد و با مسائل و مشكلات ديگري دست بِه گريبان است ما نبايد مشكلات ديگري را به اين جامعه بار كنيم و با ايجاد زمينه براي تقابل افراد با يكديگر اوضاع را متشنج كنيم .

سياوشي بيان كرد: مسائلي كه به اين شكل و شديدا جنسيتي مطرح مي شود به نفع جامعه نيست و همين مسائل دستاويزي براي عده‌اي ديگر مي شود، بايد اين مسئله بررسي شود كه آیا تمسک به باورهاي مذهبي مردم يک حربه سياسي است يا نه، تمسک به اين باورها مي تواند پله و قدمي براي ايجاد گفت وگو باشد .

وي ادامه داد: در اغلب موارد در كشور ما گفت وگو تک نفره و تک سويه است و اتفاقا صداوسيما مي تواند در اين زمينه كمك كند و اين چندصدايي بودن را منتقل كند.

اين نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: هدف از گفتگو این نیست که گفته شود که  این خوب است و آن بد است بلکه ما می گوییم باید در مورد مسئله حجاب حرف زده شود و گفت وگو انجام گیرد. متاسفانه ما در مورد بسیاری از مسائل فرهنگی اصلا صحبت نکرده ایم بلکه از ابتدا خط قرمز کشیده ایم و گفته ایم در مورد اینها نمی شود صحبت کرد.

وی ادامه داد: صحبت کردن و گفت وگو در مورد مسائل  فرهنگی به معنای پذیرفتن یا رد کردن مطلق آن امر نیست بلکه این گفت ‌گوها باعث می شود که فرهنگ سازی مثبتی در جامعه اتفاق بیفتد و گاها هم یک راه حل حداقلی برای آنها پیدا شود .

عضو فراکسیون زنان گفت: سالهاست در مورد گشت ارشاد و تقویت آن  برای کنترل حجاب بانوان تاکید می شود، ما از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی را انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است و توانسته است تاثیر گذار باشد یا فقط باعث بلند شدن جیغ و‌ داد مردم و حمله آنها به کسانی شده که مظهر قانون هستند و گاها کلیپ اين زد و خوردها در سطح جامعه و سطوح بین المللی پخش شده است .

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطر نشان کرد: در واقع گشت هاي ارشاد و تشويق مردم به ارائه گزارش باعث مي شود كه  مقابله با قانون را به نحوي بِه مردم ياد بدهيم در حالی که بهتر است راه حل ديگري پيدا كنيم، راه حلي كه ممكن است زمان بر باشد اما مي تواند آرامش و امنيت اجتماعي را در كشور تأمين كند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران ،تاریخ انتشار:25خرداد1398،کدخبر:673285،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
ارشاد و حجابی که با فشار و زور باشه معلومه اخرش به کجا میرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین