پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان گفت: بسیاری از متقاضیان بخش مسکن استیجاری که توان پراخت اجاره خانه ندارند، به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند که برای نخستین بار در شهر کرمان با این پدیده مواجه شدم.
شعارسال: سیدعلی گلسرخی با بیان اینکه اصولا بازار مسکن قبل و بعد از رکود ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: بعد از رکود، افزایش 100 درصدی را هم در مسکن استیجاری و هم خرید و فروش داشتیم.

وی بیان کرد: در دوران رکود متقاضیان بازار مسکن کم می شوند و به دلیل اینکه بازار مسکن رابطه مستقیم با عرضه و تقاضا دارد لذا وقتی تقاضا کم باشد، موجب رکود می شود و با خروج از رکود متقاضیان وارد بخش مسکن می شوند و افزایش قیمت را تسریع می دهند و بیشتر باعث افزایش قیمت می شوند.

این فعال حوزه مسکن گفت: در حال حاضر بازار مسکن در آرامش خاصی به سر می برد و بعد از خروج از رکود و افزایش، بیشتر متقاضیان دست نگه داشته‌اند و احتمالا تا بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی که اتفاقات سیاسی رقم می خورد، بازار مسکن در همین آرامش به سر می برد.

وی درباره قیمت هر متر زمین در شهر کرمان اظهار کرد: قیمت زمین در کرمان براساس غصب (25 مترمربع) محاسبه می شود و عُرف در شهر کرمان غصب است که در پایین ترین محله شهر و حاشیه ها قیمت هر غصب زمین 10 میلیون تومان، در مناطق بالای شهر هر قصب 200 میلیون تومان و در محله های متوسط قیمت 60 تا 80 میلیون تومان است.

گلسرخی درباره پیش بینی آینده بازار مسکن افزود: وقتی بازار راکد می شود، قیمت ها در همان رنج باقی می ماند و ثبات قیمت ها را داریم اما قیمت ملک هیچ وقت کاهش نداشته و نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در بحث مسکن استیجاری متاسفانه مستاجران در شهر کرمان خیلی با مشکل مواجه هستند و اگر هر سال بخواهند خانه را تغییر بدهند، هر سال خانه ها کوچکتر و محله ها به محله پایین تری تبدیل می شود.

این فعال حوزه مسکن بیان کرد: یک مستاجر در پایین شهر در سال های 96 و 97 اکنون خانه کوچک تر و در محله پایین تری دارد و متاسفانه دولت در هر دو بخش مسکن چه خرید و فروش و چه استیجاری ورود پیدا نکرده و سرمایه گذاری انجام نداده است.

گلسرخی افزود: به ویژه در بخش مسکن استیجاری که قشر متوسط و رو به ضعیف جامعه در این بخش هستند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و واقعیتی که وجود دارد این است که خیلی از شهروندان ما توان پرداخت اجاره خانه را ندارند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان اظهار کرد: در طول عمر فعالیت در بازار مسکن امسال با پدیده خیلی بدی مواجه شدم؛ اینکه بسیاری از متقاضیان بخش مسکن به دنبال زمین اجاره ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند که برای نخستین بار در شهر کرمان با این پدیده مواجه شدم و متاسفانه این مسئله وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از مستاجرانی که توان پرداخت اجاره بهای آبرومند را ندارند، به چادرنشینی و کانکس نشینی روی آورده اند که می طلبد مسوولان استان جدا از سیاست های دولت، برای این مسئله فکری بکنند.

گلسرخی تصریح کرد: سال ها قبل هشدار دادیم که اگر دولت در شهر کرمان در بخش مسکن که شرایط خاصی دارد و مهاجرپذیر است، ورود نکند، در آینده با پدیده های اجتماعی خاص و معضلات اجتماعی مواجه شده و بعضا امکان دارد مستاجران به آلونک نشینی رو بیاورند که در حال حاضر در شهر کرمان مستاجر آلونک نشین زیاد داریم و متاسفانه اکنون مستاجر کانکس نشین و چادرنشین اضافه شده و این خود می تواند پیامدهای اجتماعی وحشتناک زیادی داشته باشد.

وی افزود: مادامی که دولت به عنوان سرمایه گذار وارد بخش مسکن نشده، نمی تواند کنترلی در این بخش داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398 ، کدخبر: 673313 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین